מיומנו של איש היי-טק: הספירה לאחור מתחילה

אלכס רוצה להכניס את המערכת לפני חג המולד. לשם כך מרינה צריכה להתחיל הדרכה בסוף יולי, ובשביל זה צריך שההזמנה לחומרה תצא עד תחילת ינואר

אלכס רוצה שהמערכת תעלה לאוויר ב-22 בספטמבר 2009. זה התאריך האחרון שבו אפשר להכניס מערכת חדשה לפני תקופת חג המולד. אם לא נוכל להבטיח שהמערכת אכן תופעל עד לתאריך הזה, לא נוכל לקבל חתימה סופית על הפרויקט. משמע, את הריצות במקביל למערכת הישנה צריך להתחיל בסוף אוגוסט.

מרינה מהשיווק רוצה שהדרכת המשתמשים תתחיל בסוף יולי כך שיספיקו לתרגל עד לריצה במקביל. בשביל הדרכת משתמשים צריך גרסה סגורה ויציבה, שעברה בדיקות קבלה של לפחות חודשיים, וגם נתוני לקוחות שהוסבו מהמערכת הישנה. כלומר, את ההסבה צריך להתחיל בתחילת יולי ואת הגרסה לסגור באמצע יוני.

צריך זמן לבחינות

טומי אומר שבשביל להיערך לכל הפעילויות האלו, הוא חייב להתקין את המחשבים ושרתי האחסון עד אמצע מאי, כך שיהיה זמן להתקין את כל סביבות העבודה הבדיקות והתרגול. מה שאומר, שהוא צריך להתחיל התקנות באמצע אפריל והמשמעות של זה היא שהוא צריך את כל הציוד על הרצפה בתחילת אפריל.

אלפרד אומר שאם רוצים להבטיח שהציוד יהיה בזמן, צריך להוציא את ההזמנה לספק החומרה לא יאוחר מהשבוע הראשון של ינואר. בשביל להוציא את ההזמנה, צריך שהצוות של דיאנה יגמור לתכנן את התצורה הסופית של המחשבים והארכיטקטורה של כל המערכת עד סוף דצמבר - כך שיהיה זמן לעשות על זה כמה בחינות. מאמצע דצמבר אין עם מי לדבר, כי כולם בחופשת חג המולד, מה שאומר שאת התכנון צריך לסיים עד תחילת דצמבר.

רוני אומר שהוא לא יכול לתת את המידע לצוות של דיאנה עד שלא יסוכמו כל המפרטים המדויקים עם כל הדרישות של מרינה. מרינה אומרת שהיא צריכה לפחות 4 ימים של דיונים מפורטים עם כל הצוותים על מנת לסכם את כל הדרישות בצורה מסודרת, מה שאומר שחייבים להתחיל את הישיבות המרתוניות ב-1 בדצמבר על הבוקר ב-9:00 בשביל להספיק.

בלי אספרסו זה לא יעבוד

היום ה-1 בדצמבר והשעה 8:15. איריס היא סוג של עילוי כזה, והיחידה שיכולה לנהל את הישיבות המפורטות האלו וגם להגיע לסיכומים. היא הגיעה לפה אתמול באיזו טיסה הזויה באמצע הלילה. ההזמנה שלה במלון לא נמצאה ולקח לה עוד שעה למצוא חדר. בגלל האיחור היא בקושי ישנה בלילה, הגיעה מוקדם למשרד, ולא הספיקה לעבור על הטיוטות של הדרישות מכל הצוותים.

אני יודע שאני חייב לעשות כל דבר שיידרש על מנת להצליח פה במשימה. אני מכיר את איריס שנים, אני יודע שבלי אספרסו ארוך ועוגת שוקולד אין מצב שהיא תתפקד ותוכל לנהל את הישיבות המרתוניות האלו שאמורות להתחיל עוד פחות משעה. מכונת הקפה במסדרון התקלקלה, והמרחק בהליכה לבית הקפה הנורמלי היחידי באזור הוא רבע שעה לכל כיוון. בקיצור - אם אני לא יוצא בדיוק עוד דקה להביא לאיריס קפה ומשהו לאכול - הלך הפרויקט. *

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק