בג"ץ הורה לא לערוך שינויי גבולות מוניציפליים עד הבחירות

בעתירה שהגיש מרכז המועצות האזוריות נגד שר הפנים, הביע המרכז את התנגדותו לכוונת השר להקים 27 ועדות חקירה לשינוי גבולות ולמסירת שטחים שבידי המועצות האזוריות לידי ערים ומועצות מקומיות שכנות לצורכי בנייה

בדיון שנערך ביום ב' האחרון קבע בג"ץ כי שר הפנים לא יוכל ליישם את המלצות ועדת החקירה שהקים זה מכבר לענייני גבולות, לפחות עד תום תקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית. בעתירה שהגיש מרכז המועצות האזוריות נגד שר הפנים, מאיר שטרית, הביע המרכז את התנגדותו לכוונת שר הפנים להקים 27 ועדות חקירה לשינוי גבולות ולמסירת שטחים פתוחים שבידי המועצות האזוריות לידיהן של ערים ומועצות מקומיות שכנות לצורכי בנייה.

בעתירתו טען מרכז המועצות האזוריות כי בהקמת ועדות חקירה כה רבות בסמוך למועד הבחירות המוניציפאליות והבחירות לכנסת, יש משום התערבות בלתי ראויה בהליך הדמוקרטי, וכי המלצותיהן והחלטותיהן של הוועדות אף עלולות להשפיע על הבחירות. לאור זאת ביקשו העותרים להורות על עיכוב הגשת המלצת הוועדות עד לאחר הבחירות למועצות האזוריות ועד לאחר הבחירות לכנסת, כדי שההמלצות וההחלטות לא יתקבלו ערב הבחירות ולא ישפיעו עליהן.

שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות: "זהו הישג משמעותי למועצות האזוריות בישראל, המנהלות ופועלות מזה שנים רבות לשימור השטחים הפתוחים והחקלאיים ולשמירה על נוף המגזר הכפרי, הייחודי כל-כך למדינת ישראל. בהחלטתו מנע בג"צ את המסלול המהיר להפשרת קרקעות מאסיבית ול'נידלון' השטחים הפתוחים".

ריפמן הוסיף: "גם בעתיד לא נהסס לצאת למאבקים כדי לשמר את השטחים הפתוחים למען עתיד ההתיישבות הכפרית, שהיא חלק מכונן ממדינת ישראל ולמען איכות החיים והסביבה של כל תושב, כל ילד וכל מבוגר שחי במדינה הזו".