פרוטליקס ואלון תרפויטיקה סיימו גיוסי חולים - יכולות לסמן את המועד בו ידעו את תוצאות הניסוי

אם התוצאות יהיו חיוביות, שתי החברות הבורסאיות יגישו ל-FDA בקשה סופית לרישום המוצר ברבעון האחרון של 2009 ; במקביל, תוגש בקשה לרשום את התרופות במדינות נוספות

שתי חברות הנסחרות בבורסות בחו"ל, האחת ישראלית והשנייה ישראלית למחצה, הודיעו אתמול (ג') על השלמת גיוס החולים לניסויים הקליניים. פרוטליקס מיקנעם, הנסחרת ב-בוול סטריט לפי שווי של 97 מיליון דולר, הודיעה כי סיימה לגייס את החולים לשלב היעילות של ניסויים הקליניים (II/III) בתרופה למחלת הגושה המופקת בתאי צמח. אלון תרפויטיקה, שהוקמה על בסיס פיתוח ישראלי ונסחרת בטורונטו לפי שווי של 30 מיליון דולר, הודיעה על סיום גיוס החולים לניסוי בתרופה לטיפול בהפרעות קוגניטיביות בחולי סכיזופרניה.

סיום גיוס החולים לניסוי קליני מאפשר לחברה לדעת ברמה סבירה של ודאות מתי יגיעו תוצאות הניסוי. לדברי ד"ר דוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס, התוצאות בניסוי שלה צפויות להתקבל במחצית השנייה של 2009. במידה שהתוצאות יהיו חיוביות, תוגש לרשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA, הבקשה הסופית לרישום המוצר ברבעון האחרון של 2009. במקביל, תוגש בקשה לרשום את התרופות במדינות נוספות.

גיוס החולים לניסוי של פרוטליקס לא היה טריוויאלי, משום שהניסוי נועד לבדוק האם התרופה של פרוטליקס יכולה להוות תחליף שווה ערך לתרופה של ג'נזיים שכבר מאושרת לשיווק. רוב החולים כבר מטופלים בתרופה של ג'נזיים, או פונים אליה באופן טבעי, ובכל זאת הצליחה החברה לשכנע לפחות 30 חולים לבחון את התרופה שלה.

אלון תרפויטיקה מסיימת את גיוסם של 70 חולים לשלב השני של הניסויים הקליניים. החברה בודקת במקביל את השימוש באותה תרופה לאלצהיימר. לדברי החברה, התוצאות צפויות במהלך 2009.