לקראת החלטות הריבית בבריטניה ואירופה: שבדיה הורידה את הריבית ב-1.75% וניו זילנד קיצצה את הריבית ב-1.5%

הבנק המרכזי של אנגליה צפוי להפחית את שיעור הריבית ב-1% ל-2%, היום ב-14:00 ; הבנק המרכזי של אירופה צפוי לפרסם את החלטת הריבית היום ב-14:45; ה-ECB צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% ל-2.75%

הבנק המרכזי של שבדיה הפחית היום (ה') את הריבית ב-1.75% ל-2%, כחלק מהמאבק בהאטה ולקראת החלטות הריבית של הבנק המרכזי של אירופה ושל הבנק המרכזי של אנגליה. מדד OMX של סטוקהולם.

מוקדם יותר היום, הבנק המרכזי של ניו זילנד קיצץ את הריבית ב-1.5% ל-5%. זו הפעם הרביעית ברציפות שהבנק המרכזי מפחית את הריבית וכל הפחתה היתה אגרסיבית יותר מקודמתה. אחרי הצהרת הריבית, נגיד הבנק אלן בולארד אמר שההפחתה החדה היתה נחוצה מכיוון שהכלכלות של שותפות המסחר של ניו זילנד צפוית "להאט או לצמוח בצורה איטית מאוד ברבעונין הבאים". מדד NZX .

בולארד הותיר אפשרות להפחתות ריבית נוספות ואמר ש"אינפלציה מקומית" נותרה "גבוהה באופן עיקש" ושהמדיניות המוניטרית נמצאת ב"מצב של הרחבה".

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) צפוי להפחית את שיעור הריבית ב-1% ל-2%, היום ב-14:00. כך לפי סקר של בלומברג. זה בהחלט אפשרי מכיוון שבריטניה נכנסה כבר למצב של מיתון והבנק המרכזי סבור שהמצב רק יחמיר.

הבנק המרכזי של אירופה צפוי לפרסם את החלטת הריבית היום ב-14:45. במחלקת המחקר של TRIFX מציינים כי מדד החלפי הריבית של קרדיט סוויס מתמחר כעת במלואה הפחתה של 0.5% וסיכוי של 40% להפחתה אגרסיבית יותר של 0.75% . סקר חדשות בלומברג מראה שהכלכלנים מצפים להפחתה של 0.5% ל-2.75%.

[לאתר המט"ח]