נשיא ארה"ב היוצא, ג'ורג' בוש: "חשוב שהקונגרס יפעל כבר בשבוע הבא לחילוצם של יצרני הרכב"

ניל קאשקרי, בכיר במשרד האוצר האמריקני, הגן היום על חבילת החילוץ שאישר הקונגרס באוקטובר, אשר תעלה למשלם המיסים האמריקני כ-700 מיליארד דולר: "תוכנית החילוץ עובדת, המערכת הפיננסית חיה ובועטת"

נשיא ארה"ב היוצא, ג'ורג' בוש, אמר במסגרת נאום על מצבה של הכלכלה האמריקנית כי "חשוב שהקונגרס יפעל כבר בשבוע הבא לחילוצם של יצרני הרכב". בוש אמר גם כי "חשוב מאד שחברות שקיבלו עזרה יחזירו את מה שלוו לאזרחים האמריקנים."

בנתיים, הועדה לשירותים פיננסים של הקונגרס חוקרת את המנכ"לים של ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד שמבקשים סיוע כולל של 34 מיליארד דולר כדי שלא ייאלצו להכריז על פשיטת רגל.

ניל קאשקרי, בכיר במשרד האוצר האמריקני, הגן היום על חבילת החילוץ שאישר הקונגרס באוקטובר ושתעלה למשלם המיסים האמריקני כ-700 מיליארד דולר. קאשקרי אמר כי המערכת הפיננסית יציבה יותר משהיתה לפני אישור התוכנית.

"תוכנית החילוץ עובדת, המערכת הפיננסית חיה ובועטת", אמר הבכיר. "חשוב להדגיש שלא איפשרנו למערכת הפיננסית לקרוס".

עד כה, משרד האוצר הפריש כ-150 מיליארד דולר מתוך חבילת החילוץ הגרנדיוזית לשם הצלת מוסדות פיננסים גדולים ובינוניים. בנוסף, הממשל האמריקני הבטיח להעביר 180 מיליארד דולר לשם הצלתם של סקטורים אחרים.

נציין כי היום התפרסמו נתוני התעסוקה במגזר הלא חקלאי בארה"ב שהצביעו על ירידה של 533 אלף מועסקים ועל עליית שיעור האבטלה ל-6.7% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 1993.