רמי שלמור יחזור לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום בתחילת ינואר

שלמור ביקש לפני מספר שבועות "פסק-זמן" מהתפקיד כדי להתפנות למאבק הפרטי של משרדו נגד ראובני-פרידן, אולם כעת הודיע כי ישוב לתפקיד היו"ר

רמי שלמור, מבעלי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, חוזר בתחילת ינואר לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, לפני מספר שבועות, ועל רקע המאבק העסקי בין שלמור-אבנון-עמיחי למשרד הפרסום ראובני-פרידן, הודיע שלמור על "פסק-זמן" מתפקידו כיו"ר, כדי להתפנות למאבק עם ראובני ללא הכבלים המחייבים של תפקיד היו"ר.

במייל שנשלח אז לחברי האיגוד הוא אמר כי ידוע שהוא מצוי במאבק עסקי נגד ראובני-פרידן ואילן שילוח, והוסיף כי "אין בכוונתי להישאר ממלכתי". שלמור ביקש אז מיאיר גלר, מבעלי גלר-נסיס ומי שכיהן בתפקיד היו"ר הקודם, להחליף אותו בתפקיד עד לחזרתו.

בינתיים לא הסתיים הסכסוך בין שני המשרדים ורק הלך והחריף, וכיום הוא מתברר בבית משפט. כזכור, ראובני-פרידן קיבלו מבית המשפט צו על-תנאי שאוסר על שלמור להעסיק או להיות שותפים של מנכ"ל יוניייטד לשעבר אורן יוניוב. יוניוב הודיע בתגובה כי חברת המדיה החדשה יוניון, בה מקבלים שרות חלק מלקוחות שלמור, היא בבעלותו בלבד. ראובני-פרידן מצדם חזרו לבית המשפט בבקשה לקבוע כי המהלך של יוניוב ושלמור היא ביזיון בית המשפט. החלטה בנושא טרם התקבלה, אך יש להניח כי עד לשובו של שלמור לתפקיד היו"ר כבר יהיה ברור מה עמדתו של השופט.

רמי שלמור כבר כיהן בעבר כיו"ר איגוד חברות הפרסום, ונחשב בענף כמי שביצע את התפקיד באופן מוצלח במיוחד. ההישג המשמעותי ביותר שלו בקדנציה הקודמת הייתה הניצחון במאבק על גיבוש הקוד האתי המשותף לאיגודי המפרסמים והפרסומאים ביחד עם הרשות השנייה. המאבק כלל לא רק התמודדות על עמדות האיגוד בתוך הוועדה המשותפת שגיבשה את הקוד, אלא גם מלחמה אמיתית אל מול חלק מחברי הנהלת האיגוד שראו במהלך כניעה להגבלת חופש היצירתיות של התעשייה ופגיעה בחופש הביטוי. כזכור, בסופו של המאבק ניצח הקו שהוביל שלמור, מה שהביא לקבלת התו האתי לחברי האיגוד ולסוג של רגולציה עצמית.

עתה צפוי שלמור להתמודד עם אתגרים קשים לא פחות, כשברקע עומדת המלחמה שפתח (שוב) ערוץ 10 בכל נושא עמלות היתר מחד, והמאבק מול מועצת הרשות השנייה מאידך. כזכור, מועצת הרשות מנסה להכניס שינויים במצב הקיים היום בשוק הטלוויזיה - בין היתר בכל הקשור להכרה בעמלות היתר עד גובה מסוים כהוצאה.

רמי שלמור אמר בתגובה: "בשמחה ובהרבה אנרגיה אחזור בשנת 2009 - שנה שאיננה שנה קלה לענף, על מנת להנהיג את האיגוד".