יאהו תוסיף ללינקים במנוע החיפוש גם אלמנטים ויזואליים

ביאהו החליטו כי רשימת לינקים לא מספקת מידע אמיתי, ושוקדים על הצגה אחרת של תקציר המידע

חרושת השמועות המתמשכת בדבר עסקה לשיתוף-פעולה בין מנועי החיפוש של יאהו ומיקרוסופט , לא מונעת מיאהו להמשיך ולחפש אחר הפיתוח הטכנולוגי הבא. את הדבר שיאפשר לה לצמצם את הפער הגדול בינה לבין ענקית החיפוש גוגל , ולהציע למשתמשים שלה אפשרויות חיפוש שלא קיימות במנועי חיפוש אחרים.

בהתאם לכך, מעבדת הפיתוח של יאהו בבנגלור שבהודו, שנפתחה במארס השנה, שוקדת על פיתוח טכנולוגיה שעתידה להציע למשתמשים סיכום אינפורמטיבי של תוצאות החיפוש שמתקבלות, במקום רק להציע למשתמשים לינקים - מה שמקובל היום בכל מנועי החיפוש הגדולים.

"כאשר מקלידים היום מילת חיפוש, מקבלים רשימה של לינקים לאתרים והם לא מספקים מידע של ממש", מסביר ראג'ב ראסטוגי, סמנכ"ל מעבדת הפיתוח. הטכנולוגיה הזו, שעתידה להיות זמינה לקהל המשתמשים הרחב, תכלול תקציר של האינפורמציה שנמצאת באתר אליו מפנה הלינק, באמצעות סריקה של מיליארד דפי אינטרנט והוצאת המידע הרלוונטי.

לדברי ראסטוגי, "צורת הצגה כזו תהיה יותר אינפורמטיבית עבור המשתמש, ותעניק לו חוויית משתמש עשירה בהרבה". כך, לדוגמה, אם מדובר יהיה בדף של מוצר מסוים, המשתמש יקבל הסבר קצר עליו, לצד תמונה ויזואלית שלו, שם היצרן ומחירו. דף אינטרנטי של בית מלון, לחילופין, יכלול את כתובת המלון, מספר טלפון, מפת הגעה ודירוגו בהשוואה לבתי מלון אחרים.

הפיתוח הוא אחד משורה של פיתוחים טכנולוגיית שיאהו מקדמת במנוע החיפוש שלה בשנה האחרונה. לפני מספר חודשים פתחה יאהו את מאגרי המידע שלהה לקהל הרחב, כאשר השיקה את השירות SearchMonkey, המציע למפתחים ובעלי אתרים פלטפורמה לארגון תוצאות החיפוש שמתקבלות במנוע החיפוש שלה בהתאם לראות עיניהם. ועכשיו, נותר לראות האם זה יסייע לה בתחרות העיקשת עם גוגל.