טבע ממשיכה לגייס: קיבלה הלוואת גישור בסך 1.75 מיליארד דולר מבנק הפועלים ומבנק לאומי

הסכום ישמש את החברה בעסקת הרכישה של חברת באר ; טבע: "אנו ממשיכים לפעול על מנת להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים לעסקה, וצופים שהיא תיסגר עד סוף השנה"

ענקית הגנריקה הישראלית, טבע , הודיעה היום (ב') כי קיבלה הלוואת גישור בסך 1.75 מיליארד דולר, מבנק הפועלים ולאומי, שתשמש אותה במימון עסקת רכישת חברת התרופות הגנריות הרביעית בגודלה בעולם - באר .

טבע הודיעה כי בכוונתה לממן את יתרת מרכיב המזומן של מימון העסקה, ממזומנים שבקופתה ומניי"ע סחירים. "אנו ממשיכים לפעול על מנת להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים לעסקה, וצופים שהיא תיסגר עד סוף השנה". אמרו בטבע.

נזכיר כי טבע הגישה בסוף השבוע תשקיף מדף לקראת גיוס. במסמך הארוך בן 133 העמודים, שהגישה טבע לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), עדיין לא מפורט הסכום שטבע מעוניינת לגייס, וגם לא מבנה הגיוס. לפי התשקיף, טבע תוכל למכור מניות, אגרות חוב וכתבי אופציה, אך בשלב זה היא אינה מפרטת את המחירים והתנאים.

כן נזכיר כי טבע רוכשת את באר בעסקה של כ-7.5 מיליארד דולר (9 מיליארד דולר כולל חוב). כ-60% מהרכישה תשולם לבעלי המניות של באר במזומן, והיתר במניות. עם זאת, כלל לא בטוח שטבע תשתמש בתשקיף המדף כדי לבצע גיוס, מכיוון שהיא כבר השיגה את המימון הנדרש לעסקת באר.

בקופת טבע יש כ-3.6 מיליארד דולר, בנוסף, טבע הגיעה להסדר עם סינדיקט בנקים שבראשו בנק אוף אמריקה, שנתן בעבר קווי אשראי לבאר. לפי ההסכם, הבנקים ישאירו בתוקף את קווי האשראי של באר גם לאחר השלמת הרכישה, למרות שלפי ההסכם המקורי עם באר יכלו לדרוש את תשלום החוב במקרה של שינוי בעלות בחברה.