המרוץ אחר אישור ניהול תקין שווה למכבי נתניה 826 אלף שקל

הקבוצה לא העבירה לעיריית נתניה אישור מינהל תקין כדי לקבל את ההקצאה ל-2008 ; גם מועדון הכדורסל של מכבי ת"א לא המציא אישור ניהול תקין ל-2008, אחרי שלא עשה כן בשנים 2007 ו-2006

אחת הסיבות להסכמתו של דניאל יאמר להגיע למכבי נתניה ולקחת לידיו את הקבוצה, היתה ההבטחה של עיריית נתניה לכך שהעבודות באצטדיון החדש יסתיימו לפני תחילת עונת 2007/08. לא רק שיאמר ממשיך להמתין ולא ברור אם האצטדיון יהיה מוכן גם לפתיחת העונה הבאה, מתברר שהקבוצה כנראה תאבד את ההקצבה השנתית המובטחת לה מהעירייה לשנת 2008 בסך 826 אלף שקלים. הסיבה: היא לא הצליחה להמציא עבור העירייה אישור ניהול תקין, כמתחייב על פי החוק.

הבעיה העיקרית של המועדון היא שהכסף לא יוכל לעמוד לזכות הקבוצה מאחר ועל פי נוהל מתן תמיכות של משרד הפנים, מתן תמיכה לפעילות שוטפת מוגבל רק לאותה שנת כספים, והתמיכה אינה יכולה לעבור משנה לשנה.

ממכבי נתניה נמסר בתגובה: "המועדון מקבל בכל עונה תמיכה מהעירייה וגם התמיכה לעונה הנוכחית לא תפגע. לגבי האישור מדובר בפרוצדורה, אבל גם ללא האישור ניהול תקין נקבל את התמיכה. אם לא בינואר אז מאוחר יותר ותוך חודש-חודשיים".

אגב, לא מעט קבוצות איבדו את ההקצאה של העיריות בגין אי המצאת אישור ניהול תקין. גם מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב לא קיבל בשנתיים האחרונות (2006, 2007) את ההקצבות מעיריית תל אביב-יפו, מאחר שלדברי העירייה "לא הגיש את מלוא המסמכים הנדרשים, כולל אישור ניהול תקין מרשם העמותות". לפי עיריית תל אביב, גם בשנת 2008 עדיין לא קיבל מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב אישור ניהול תקין ונכון לעכשיו צפוי לאבד גם השנה את ההקצבה של העירייה העומדת על 127 אלף שקלים. במכבי תל אביב טוענים כי מדובר במחלקת הנוער בלבד, והיא אינה קשורה למועדון הכדורסל של הקבוצה הבוגרת המוחזק בבעלות פרטית מאז 1995.