תוספת לסל המוצרים של גיוון: רוכשת ממדטרוניק קו עסקים מבוסס גלולה תמורת 20 מיליון דולר

מתכננת להעביר את הייצור של גלולת ה-Bravo לישראל, במהלך שייצור 30-40 מקומות עבודה חדשים לקראת סוף השנה הבאה

"הרכישה היא עסקה אסטרטגית טובה לא רק לחברה אלא גם למדינת ישראל", כך אומר היום חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג . גיוון הודיעה על רכישת קו עסקים מבוסס גלולה לאבחון צרבת כרונית מיצרנית הציוד הרפואי האמריקנית מדטרוניק, תמורת 20 מיליון דולר. גיוון מתכננת להעביר את הייצור של גלולת ה-Bravo לישראל, במהלך שייצור 30-40 מקומות עבודה חדשים לקראת סוף השנה הבאה. "לאורך חיי המוצר, ואם נגיע לתוצאות שאנחנו מקווים להשיג ממנו, ייתכן שבעתיד אפילו נכפיל את מספר מקומות העבודה", אומר שמיר.

בקופתה של גיוון היו בסוף הרבעון השלישי 108 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר ולטווח ארוך. בעקבות רכישת המוצר, שכבר הושלמה, גיוון תרשום ברבעון הרביעי הוצאה חד-פעמית בסך 5 מיליון דולר, מחיקת מו"פ בתהליך. גיוון צופה שב-2009 יגדלו הכנסות החברה ב-12 מיליון דולר בעקבות הרכישה, ולאחר העברת הייצור לישראל גם הרווח הנקי יגדל. עד העברת הייצור, ההסכם קובע שמדטרוניק תספק לגיוון את הגלולות. שמיר אומר, שמדטרוניק מכרה לגיוון את המוצר כחלק מהחלטה אסטרטגית שלה לצאת מהתחום, "ואנחנו קפצנו על זה", לדבריו.

גיוון מפתחת ומשווקת גלולות המשדרות תמונות ומאבחנות אי סדרים, דימומים ומחלות במעי הדק, בוושט ובמעי הגס. הגלולה הנרכשת מאבחנת צרבת כרונית (GERD) על-ידי ניטור חומציות בוושט. "הגלולה נצמדת לוושט ומשדרת באמצעות wireless למשדר חיצוני", מסביר שמיר. "היא מהווה תחליף לבדיקות הרבה פחות נוחות, בהן מחדירים צינורית דרך האף, וכבר עכשיו משתמשים בה בכ-20% מהבדיקות מ-260 אלף הבדיקות שנערכות מדי שנה בארה"ב".

גיוון מציינת בהודעתה שלפי הערכות של חברת המחקר Datamonitor, כ-147 מיליון איש בארה"ב, יפן, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה סובלים מצרבת כרונית. כיום, בארה"ב ובאיטליה כבר קיים החזר ביטוחי למוצר. "המוצר נמכר בכמויות קטנות מחוץ לארה"ב, אבל אנחנו מאמינים שעם התשתית הקיימת נוכל להחדיר אותו לשווקים נוספים", אומר שמיר. לדבריו, עד כה מדטרוניק שיווקה את הגלולה ללא שימוש באנשי מכירות, כך שגיוון מאמינה שעם אנשי המכירות שלה היא תצליח להגדיל משמעותית את מכירות המוצר והחדירה שלו.

"יש סינרגטיקה מיוחדת בין המוצר הזה למוצרים שלנו", אומר סמנכ"ל הכספים, יובל ינאי. "יש חפיפה גדולה מאוד בין לקוחות המוצר שרכשנו ללקוחות שלנו, כך שכמעט לא נצטרך להוסיף אנשי מכירות ותמיכה. יש לנו כאן אפשרות למינוף יפה מאוד של מערכת השיווק שלנו כמעט ללא תוספת של עלויות".

שווי השוק של גיוון, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, הוא 285 מיליון דולר. החברה הנמיכה לאחרונה את התחזיות השנתיות שלה, והיא צופה כעת הכנסות של 125 מיליון דולר ורווח נקי של 25 סנט למניה, שהם 7.3 מיליון דולר, בשנת 2008.