מגעים מתקדמים לפשרה בין אלי ארוך לכלל פיננסים: מסתמן - כלל פיננסים תשלם לארוך 9 מיליון שקל, ארוך יכתוב התנצלות

מתוך סכום זה ישולמו לעורכי דינו של ארוך כ-3 מיליון שקל ; עו"ד יצחקניא יקבל את הסכום הגבוה ביותר - כ-1.5 מיליון שקל ; הפשרה - במסגרת הסכסוך בין הצדדים סביב פסק הבורר של השופט יעקב מלץ ז"ל, שקבע כי על כלל פיננסים לשלם לארוך כ-96 מיליון שקל

כלל פיננסים ואלי ארוך מצויים במגעים מתקדמים לפשרה בסכסוך ביניהם, לפיה תשלם החברה לארוך 9 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". זאת, במסגרת הסכסוך בין הצדדים סביב פסק הבורר של השופט יעקב מלץ ז"ל, שקבע כי על כלל לשלם לארוך כ-96 מיליון שקל.

נודע כי מתוך הסכום האמור מסתמן כי ישולמו כ-3 מיליון שקל לעורכי הדין, שייצגו את ארוך בהליכים השונים: אמנון יצחקניא, פנינת ינאי, מושיק פלדמן ואלון וינגורד, יוסי כהן ודורון צברי. עוד נודע כי יצחקניא יקבל את הסכום הגבוה ביותר: כ-1.5 מיליון שקל; ינאי תקבל מאות אלפי שקלים; פלדמן ו-וינוגרד כ-500 אלף שקל; כהן - כ-250 אלף שקל; וצברי יקבל כ-100 אלף שקל.

את המגעים מוביל יו"ר כלל ביטוח , אביגדור קפלן. בין היתר מדובר על כך שלהסכם הפשרה יצורף נספח - מכתב התנצלות, ובו יתנצל ארוך על האשמות שהטיח בזמנו נגד כלל פיננסים ובכיריה באמצעי התקשורת. עוד נודע כי הגורם שיידרש בסופו של דבר לאשר את ההסכם, הוא מבטח המשנה של כלל פיננסים, ולא אי.די.בי - חברת האם.

את המגעים מלווה עו"ד ורו"ח אודי ברזלי, לשעבר סגן נציב מס הכנסה, המספק את ההיבט המיסויי של הפשרה שתתגבש. המגעים מצד כלל מנוהלים בידי עוה"ד רם כספי וגד טיכו.

בקשה לביטול פסק הבורר

ראשיתה של הפרשה בתביעה שהגיש ארוך נגד כלל פיננסים וכלל פיננסים בטוחה (לשעבר אילנות בטוחה) בשל טיפול כושל בכספיו באמצעות מסחר בשוק המעו"ף. ארוך טען כי החברות לא מילאו אחר הוראותיו וסחרו בניירות ערך שלא לפי הוראותיו אלא לפי שרירות-ליבן. בפברואר 2006, במסגרת הליך בוררות בין הצדדים, חייב השופט בדימוס מלץ את כלל לשלם לארוך כ-96 מיליון שקל.

בהמשך לפסק הבורר, דרשו פרקליטיו של ארוך - יצחקניא וכהן - את חלקם בסכומים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים כל אחד. יצחקניא אף החזיק בזמנו בצו עיקול על 10% מסכום הזכייה.

כלל פיננסים הגישה מצידה בקשה לבית המשפט לבטל פסק הבוררות. זאת, בטענה כי ארוך איים על מלץ וזייף מסמכים שהגיש בהליך הבוררות. "הליכי הבוררות התנהלו תחת טרור איומים ובניגוד לכללי צדק בסיסיים ביותר, באופן שפוגם את ההליך מהשורש ושמנע את האפשרות לנהל הליך בוררות הוגן וצודק", נטען.

לבקשה צורפה הקלטה של שיחות בין מלץ לחוקרת פרטית, שפעלה מטעם משרד החקירות ויצמן-יער, שנשכר על-ידי כלל, אחרי מתן פסק הבורר. מלץ נשמע מאשר בהקלטה, כי ארוך ביקר בביתו לפחות פעמיים-שלוש, למרות שבפתח הבניין מוצב שומר. מלץ אף נשמע אומר כי ארוך בעצמו איים עליו, לפחות בשלבים הקודמים של ההליך. "כדי לקבל את מבוקשו", טענה כלל, "לא בחל ארוך בשום אמצעי, והפעיל אותן שיטות קלגסיות גם כלפי הבורר".

אישום על זיוף מסמכים

בעקבות תלונתה של כלל למשטרה, גיבשה ביוני השנה פרקליטות מחוז תל-אביב-פלילי טיוטת כתב אישום נגד ארוך ונגד חברו, דוד שילוח, המכונה "הצל", בכפוף לשימוע. לפי הטיוטה, ארוך הבטיח לשילוח מחצית מסכום זכייתו בבוררות, תמורת עזרתו בזיוף מסמכי הבוררות. בנוסף, נטען כי ארוך העביר מספר מכתבים למלץ ז"ל, בעת ששימש כבורר בינו לבין כלל.

לפי הטיוטה, ארוך קשר עם שילוח כדי לזייף מסמכים וקיבל במירמה פסק בורר. ארוך מואשם כי השיג חותמת של מפלג ההונאה של משטרת ת"א, ויחד עם שילוח, ערך שינויים במוצג שהוגש לבית המשפט, תוך שימוש בחותמת.

בין היתר, לפי טיוטת כתב האישום, ארוך זייף טבלאות, שכללו הוראות פעולה לביצוע בחשבון כדי להוכיח שהפסיד כספים כתוצאה מאי-ביצוע פעולות מסוימות. טבלאות אלה הוגשו במסגרת הליך גילוי המסמכים וכן במסגרת תיק המוצגים שהוגש יחד עם כתב התביעה המתוקן. לפי הנטען, ארוך המשיך במעשיו גם לאחר מתן פסק הבורר: הוא מואשם כי אמר לאחיו של שילוח, כי ייתן לשילוח 10 מיליון שקל בתמורה לכך שלא ימסור את ניירותיו לביהמ"ש.

מחר (ה') אמור להיערך לארוך שימוע בפני פרקליטת המחוז, רות דוד. יצויין כי במהלך ההתנהלות בבית המשפט, סירבה כלל פיננסים להצעת בית המשפט, לנהל הליכי גישור או להסכים לפסיקה על דרך הפשרה בסכסוך בינה לבין ארוך. החברה ציינה כי היא עומדת על ביטול פסק הבורר מן היסוד, וזאת בשל טענותיה החמורות בדבר אופן השגת פסק הבורר באמצעים פליליים, בהם זיופי מסמכים ואיומים על הבורר.