סימן חיים מקריקס: תוצאות טובות בטיפול לסרטן המילומה

בצנרת של קריקס נותרה תרופת הפריפוסין ועוד מוצר בשם זנרקס לשליטה ברמות פוספט אצל חולי כליות, הנמצא בשלב השני של הניסויים והוא נחשב כרגע למוצר המוביל של קריקס ; מניית החברה, שאיבדה כמעט את כל שווייה לאחר כישלון בניסוי גדול, זינקה ב-46%

תוצאות טובות לחברת קריקס, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 10 מיליון דולר, עם תרופת הפריפוסין לטיפול בסרטן מסוג מילומה בשלב I/II של הניסויים הקליניים. הניסוי נערך ב-84 חולים, אשר טופלו בעבר באחת התרופות המקובלות למחלה, אך מחלתם חזרה. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה ב-46%, אך היא נסחרת עדיין במחיר של כ-1.6% בלבד ממחירה בשיא.

קריקס ידועה בעיקר כמי שנכשלה בשלב השלישי של הניסויים הקליניים, שכללו כ-4,000 חולים, במוצר לתחום הכליות. לאחר כישלון הניסוי איבדה החברה, שנסחרה לפי שווי של כ-600 מיליון דולר, כמעט את כל שוויה.

בצנרת של קריקס נותרה תרופת הפריפוסין ועוד מוצר בשם זנרקס לשליטה ברמות פוספט אצל חולי כליות, הנמצא בשלב השני של הניסויים והוא נחשב כרגע למוצר המוביל של קריקס.

הפריפוסין כבר נבדק במגוון של ניסויים קטנים בסוגים שונים של סרטן ובשילוב עם תרופות כימותרפיות אחרות, כשברוב הניסויים הראשוניים נמצאו עדויות לכך שהוא מאריך חיים בחודשים ספורים. עם זאת, עד היום לא התקדמה החברה לניסויים קליניים מתקדמים בתרופה באף אחת מן ההתוויות, בעיקר בשל מיקוד משאבים בניסוי הגדול לצד ניסיון לאתר את ההתוויה שבה יושגו התוצאות הטובות ביותר ואיתה כדאי להמשיך.

הפעם המצב שונה - לחברה אין הרבה זמן להוכיח שהיא רצינית לגבי הישרדותה. בעקבות הניסוי אמר מנכ"ל ויו"ר החברה, מייקל וייס, כי "אנחנו בודקים את האפשרות לגשת לשלב השלישי של הניסויים בתרופה". האתגר העיקרי יהיה, כמובן, כסף זמין. לחברה 26 מיליון דולר במזומן נכון לסוף הרבעון השלישי ועם ההון הזה היא מממנת גם את השלב השני של הניסויים בזנרקס. החברה מסרה כי להערכתה קצב השריפה ברבעון הקרוב יעמוד על 3 מיליון דולר, אך לא התחייבה לגבי ההמשך.