עו"ד המייצג מחזיקי אג"ח של אלבר יוצא נגד הכוונה לרכוש מניות הכשרת היישוב ביטוח ומצטט את עיני: "בעל השליטה הוא אולי הריבון, אבל אינו ריבונו של עולם"

עסקת בעלי העניין של רכישת מניות הכשרת היישוב ביטוח אמורה לספק לאחרונה כסף לפרוע את תשלומי האג"ח ; ביום שלישי הבא חל המועד הקובע להחזקת האג"ח של הכשרת היישוב כדי להיות זכאי לתשלומי הקרן והריבית - עורך הדין של מחזיקי האג"ח דורש להגיב למכתב הזועם ששלח הבוקר עד יום ראשון ; מחזיקי האג"ח של אלבר יתכנסו ביום שני

כנראה שגם לצטט צריך לדעת ממי. בסעיף 23 למכתב זועם מהבוקר עליו חתום עורך הדין גיא גיסין ממשרד עורכי הדין גיא גיסין ושות', מצוטט בזאת המילים: "זה אולי המקום להשתמש בביטוי בו השתמש לאחרונה יו"ר ההסתדרות (עופר עיני, א"ו) בנסיבות אחרות: בעל השליטה 'הוא אולי הריבון, אבל אינו ריבונו של עולם' "(ההדגשה במקור). והוא מוסיף: "כאשר דירקטורים שוקלים את 'טובת החברה', הם אמורים להתייחסם אל טובתה שלה בלבד ולא אל טובת בעל השליטה בה". הדברים, כידוע, נאמרו השבוע במקור כנגד רוני בר-און, שר האוצר, הוא-הוא "הריבון" המקורי.

מה עומד מאחורי המכתב האמור? המכתב, הבה לייצג את מחזיקי האג"ח של אלבר - חברה פרטית - יוצאים נגד הכוונה לרכוש מניות הכשרת היישוב החזקות ביטוח בסכום של כ-39 מיליון שקל, חברה אחות ציבורית. רכישה שכזו אינה זקוקה לאישור של בעלי האג"ח, אלא רק לאישור של בעלי המניות של אלבר, שכאמור היא חברה פרטית שכל מניותיה מוחזקות על ידי אלי אלעזרא. במכתב נכתב לגבי עסקת בעלי העניין כי "העסקה מהווה חלוקת דיבידנד שאינה עומדת בתנאי האג"ח".

עסקת בעלי העניין של רכישת מניות הכשרת היישוב ביטוח אמורה לספק לאחרונה כסף לפרוע את תשלומי האג"ח שביום שלישי מגיע יום הקום שלהם - היום הקובע האחרון להחזקות אגרות החוב של הכשרת היישוב ביטוח החזקות כדי להיות זכאי לתשלום הקרוב של קרן וריבית. גיסין המייצג מי ממחזיקי האג"ח של אלבר הפרטית דורש להגיב למכתב הזועם ששלחו הבוקר עד יום ראשון. מצד אחד, אם לא תצא עסקת בעלי העניין לפועל, תידרש הכשרת היישוב החזקות ביטוח לפתרון אחר ממנו תממן את תשלום האג"ח; מהצד השני, מתלוננים בעלי האג"ח של אלבר על רכישת מניותיה של הכשרה בתקופה שכזו, באופן שעלול לסכן את יציבותה הפיננסית.

מועד הפרעון הקרוב של סדרת האג"ח ג' יגיע לפרקו ביום האחרון של 2008, אז תצטרך הכשרת היישוב לפרוע 47.55% מערכה הנקוב (45.03 מיליון שקל) ובנוסף הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן וריבית שנתית בשיעור 8%. הסדרה נסחרת בבורסה לפי 93.8% מערכה הנקוב - 88.8 מיליון שקל - מאחר ושערה בבורסה מגלם תשואה שנתית נטו לפידיון של 86.23%. המח"מ (משך החיים הממוצע עד להחזר ההשקעה במלואה מפרעונות קרן וריבית, א"ו) עומד על 0.39 שנים נטו.

"מרשינו נדהמו לגלות כי קופת החברה נפלה קורבן לניצול על-ידי חברות בבעלות בעל השליטה בחברה, מר אלי אלעזרא", נכתב במכתב. הכשרת היישוב ביטוח החזקות נשלטת על-ידי אלעזרא החזקות (89.48%), השולטת גם באפרידר, החברה לשיכון ופיתוח אשקלון (90%). זו האחרונה מחזיקה בבעלות המלאה על אלבר.

עו"ד גיסין טוען, כי "המהות הכלכלית היחידה של העסקה הינה משיכת סכומים מתוך קופת החברה לטובתו האישית של בעל השליטה", וכי "אם אין המדובר בהשקעה ריאלית מתוכננת במסגרת פעילות החברה, אין בהעברת הסכומים על חשבון העסקה, אלא משום חלוקת דיבידנד לבעל השליטה" - מהלך שהוא רואה בו "הפרה ישירה של התחייבויות החברה כלפי בעלי האג"ח שלה" - במיוחד בשל היקף העסקה ומועדה.

"המדובר בהוצאת סכום מהותי שהנו מהותי ביותר לחברה ולמעשה אינו מצוי בקופת החברה. ליום 30.9.2008 עמדה יתרת המזומנים של החברה על סך של כ- 22 מיליוני שקל בלבד", נכתב, ומוזכרת העובדה שהחברה עברה להפסד רבעוני. "כתוצאה מכך, עלולה החברה בעתיד הקרוב לעמוד... ללא יכולת למכור את האחזקות... אלא תוך הפסד כספי כבד".

נציין, כי נאמני אגרות החוב של אלבר (סדרות א'-ו') יתכנסו ביום שני הקרוב כדי לדון בעסקת רכישת 38% ממניות הכשרה אחזקות ביטוח מאלעזרא החזקות.

[לאתר אפיקים סולידיים]