הממשלה אישרה את הצעת בר-און לתזכיר חוק הכולל את פרק המיסוי בתוכנית ההאצה

כדי לעודד העברת דיבידנד לישראל והשקעתו בישראל, מוצע לקבוע הוראת שעה המפחיתה את שיעור המס המוטל על חלוקת דיבידנד מחברות זרות המוחזקות ע"י חברות ישראליות - מ-25% ל-5% בלבד

הממשלה וועדת השרים לחקיקה אישרו היום (א') את הצעת שר האוצר, רוני בר-און, לתזכיר חוק הכולל את פרק המיסוי בתוכנית ההאצה. בתזכיר מספר פתרונות בתחום המיסוי, כפי שהוצעו בתוכנית שגובשה ברשות המסים, שמטרתם לעודד השקעות זרות במשק הישראלי וכן הזרמת כספי חברות זרות שבשליטת תושבי ישראל מחו"ל לישראל. התוכנית מספקת פתרונות מס מיידיים לעידוד הפעילות הריאלית במשק ולהגברת הזרמת ההון למשק.

כדי לעודד העברת דיבידנד לישראל והשקעתו בישראל, מוצע לקבוע הוראת שעה לשנת המס 2009, המפחיתה את שיעור המס המוטל על חלוקת דיבידנד מחברות זרות המוחזקות על-ידי חברות ישראליות - מ-25% ל-5% בלבד - אם כספי הדיבידנד שימשו בישראל.

מטרת הפחתת המס היא לעודד העברת כספים מיידית לישראל, שתסייע למצוקת האשראי ולעידוד הפעילות במשק.

עוד מוצע לקבוע דרכים לשימוש בכספים בישראל, כגון תשלומים לתושב ישראל בעד שכר עבודה בישראל, תשלומים בעד שכירות ורכישת נכסים בישראל וכיוצא בזה.

כדי לעודד משקיעים זרים להשקיע באגרות חוב קונצרניות הנסחרות בבורסה, מוצע לקבוע בחקיקה מתן פטור ממס על ריבית על איגרת חוב הרשומה למסחר בבורסה, המשתלמת לתושב חוץ, בדומה למצב הקיים במדינות מפותחות אחרות, כמו צרפת, אנגליה, שוויץ וארצות-הברית.

עידוד החזקות תושבי החוץ באגרות חוב קונצרניות סחירות, עשוי להביא ל"עירוי חיצוני" של נזילות לשוק זה, לגידול במחזורי המסחר בהן ולתמחורן על-פי שוויין הכלכלי. מגמה זו עשויה להשפיע הן על שווי תיק הנכסים של הגופים המוסדיים והן על יכולת הגיוס של פירמות ושל מחזור חוב קיים.

בכדי עודד השקעות של תושבי חוץ בישראל, מוצע לקבוע הוראת חוק שתעניק פטור גורף למשקיעי חוץ במכירת נייר ערך בישראל, ללא כל תנאים וסייגים, וזאת בדומה לקיים במדינות רבות בעולם. יצויין כי הפטור לא יחול על רווח הון ממכירת ניירות ערך של חברות, שעיקר נכסיהן הינו זכויות במקרקעין בישראל, ועל רווח ההון המיוחס למפעל הקבע של תושב החוץ בישראל.

כמו כן, הוחלט להאריך לשנת המס 2009 את הוראת השעה הקובעת זיכוי ממס בשיעור של 25% לתושבי שדרות ודרום הנגב, לפי חוק סיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי.