הולכים על הזכיינית החלשה: "הישרדות" תשודר במקביל לתוכניות של רשת

בערוץ 10 נמנעים בשלב זה מלשדר את העונה בימי שידור של קשת, והיא תשודר בימים רביעי ושישי מול "כלבוטק" ו"שבוע סוף"

מערכה שנייה? ערוץ 10 יוצא שוב לקרב "ראש בראש" מול רשת. על אף אמירות קודמות של ערוץ 10, העונה השנייה של התוכנית "הישרדות" תשודר (לעת עתה) בימי רביעי ושישי, בשעה 21:00, זאת להבדיל מתכנון ראשוני שנועד ככל הנראה להטעות, ובו דובר על ימי שישי ושבת.

על אף שהיום הכריז ערוץ 10 על שיבוצה של "הישרדות" בימי רביעי ושישי, אם ללמוד מניסיון העבר אמירות אלה יכולות להשתנות בהינף יד. ערוץ 10, כשבידו "הישרדות", הצליח בשנה האחרונה להבין את כוחו של המותג, לכן לא הפתיע הזיגזוג בין ימי השידור בעונה הראשונה של התוכנית.

כפי שזה נראה כעת, ערוץ 10 החליט להכות שוב ברשת, החוליה החלשה של ערוץ 2, מהלך שיצליח לעשות את הבאזז הנכון עבור ערוץ 10. מעבר לזה, יתכן שערוץ 10, ואולי גם "הישרדות", עדיין לא בשלים וחזקים מספיק כדי להתמודד ראש בראש מול קשת.

כזכור, בעונה הראשונה של "הישרדות" היא שובצה תחילה בימי ראשון ושבת (פרק אחד מול קשת והשני מול רשת), אולם במהרה הבין ערוץ 10 כי עליו להילחם חזיתית - בזכיין אחד, ובחר ברשת. ימי השיבוץ של הישרדות שונו לרביעי ושבת.

לערוץ 10 תוכנית בלימה אסטרטגית, זו אולי גם הסיבה שלפני שבוע הודיע כי תוכניתם של רביב דרוקר ועופר שלח, "שישי", תעבור למרכז השבוע. נראה כי ההחלטה של ערוץ 10 לשבץ את "הישרדות" בימי רביעי (מול "כלבוטק") ושישי (מול "שבוע סוף") תשמח יותר מהכול את קשת - ראשית, "הישרדות" הפופולרית לא תשודר מולה, ושנית - התוכנית משודרת מול "שבוע סוף", תוכנית שקשת עושה ותעשה הכול כדי לבלום את הבאזז שנוצר סביבה.

זוארץ ממשיך

העונה השנייה של "הישרדות", "הישרדות איי הפנינה", שצולמה במהלך הקיץ האחרון בפנמה, חוזרת לאחר כ-6 חודשי היעדרות מהמסך. הפרק הראשון בסדרה יעלה ביום רביעי הבא ובערוץ 10 מבטיחים היום כי "הישרדות איי הפנינה" תשבור את גבולות הז'אנר אף יותר. המתמודדים בעונה זו מגיעים מוכנים; הם מבינים מה מצופה מהם ו'מספקים' את הסחורה. הם יותר תככנים, יותר אסטרטגיים ויותר מתוחכמים", מסבירים בערוץ 10.

"איי הפנינה" שבפנמה קיבלו את שמם בשל כמות פנינים גדולה שנמצאה באזור במאה ה-16, והם מורכבים מ-90 איים גדולים ומ-100 איים קטנים. באתר זה צולמה "הישרדות" האמריקנית במשך 3 עונות.

בערוץ 10 מדווחים כי יותר מ-100 אלף איש ניגשו לאודישנים לעונה השנייה מתוכם נבחרו 20 המתמודדים שחולקו ביום הראשון לשני שבטים: "קניבה", על שמם של שבטי הפרא אוכלי האדם שחיו באזור, ו"בארו" על שמו של הר הגעש הגדול ביותר בפנמה. בהמשך אוחדו השניים לשבט אחד. לטובת העונה החדשה הוקם "אי הגלות", אליו נשלחים בכל עת שני מתמודדים להתחרות אחד בשני במשימת דו קרב.

גם את העונה השנייה של "הישרדות", בהפקת אבוט רייפ המאירי, מנחה גיא זוארץ. הזוכה בתוכנית יזכה בפרס בשווי מיליון שקל - ג'יפ סובארו B9 והיתרה בכסף מזומן.