חברת הנדל"ן דיגל למחזיקי האג"ח שלה: "שמנו את כל הנכסים שלנו למכירה כדי לשלם את החוב"

לחברת הנדל"ן הקטנה התחייבויות של 222 מיליון שקל ; ניסתה להרגיע אתמול את מחזיקי האג"ח באסיפה שהתקיימה בתל-אביב

חברת הנדל"ן דיגל , הנמצאת בשליטת יהודה לוי ומאיר שמיר הודיעה אמש (א') למחזיקי האג"ח על תוכניתה להחזר החוב. החברה תפעל למימוש נכסים במטרה לעמוד בהיקף הגדול של האשראי שנטלה מבנקים ומחזיקי אג"ח.

בתום הישיבה הוחלט לכנס אסיפה נוספת של מחזיקי אגרות החוב בעוד כחודשיים ולפנות לחברה בבקשה שתעביר לנאמן (הרמטיק נאמנויות) דיווחים שוטפים מעבר לדיווחים המיידיים והתקופתיים הניתנים על ידה בקשר לפעילותה.

דיגל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 7.5 מיליון שקל. לחברה אין הכנסות של ממש, ותזרים המזומנים שלילי בהיקף של 21.6 מיליון שקל. רואי החשבון צירפו לדוחות הכספיים הערת "עסק חי", המשקפת חשש מפני חדלות פרעון.

החברה ציינה בדו"חותיה שאין לה מקורות נזילים מספיקים לפירעון ההתחייבויות הקרובות בחודש יוני 2009. עם זאת למשקיעים המוסדיים יש היום צרות הרבה גדולות וקרובות יותר של החזר חובות מסדרות אג"ח אחרות, ולכן האסיפה התנהלה בשקט יחסי.

לחברה התחייבויות שוטפות בהיקף של 188 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 34 מיליון שקל. החברה מסרה למחזיקי האג"ח באסיפה שמכרה דירה אחת בלבד בחודש האחרון.

האג"ח של דיגל נסחרת בתשואת זבל של 611% והמניה צנחה בשנה האחרונה ב-70% למחיר, המשקף לחברה שווי שוק של 23.6 מיליון שקל בלבד.

פרויקט הדגל של החברה - "נוף ציון" בירושלים מתואר על ידי החברה כך: " שכונה פרטית שנבנית על צלע הר מול הנוף המדהים של ירושלים ההיסטורית. כ-395 יחידות דיור, בנויות בסטנדרט גבוה באבן ירושלמית, עם מרפסות נוף שלא ישאירו אף אחד אדיש למראה הנשקף מהן". בפועל מדובר בפרויקט שהנוף המרכזי הנשקף ממנו הוא שכונת צור-באהר.

ההרפתקאות של דיגל לא מסתיימות בפרויקט זה. לחברה זכויות בעלות בשטח של כ-3.5 דונם בסילוואן ירושלים, עליו נעשו נסיונות פלישה ואף ניסיון לבנות בית קברות.

[לאתר אפיקים סולידיים]