חיפה כימיקלים סוגרת במהלך ינואר את מפעלי החברה ומוציאה העובדים לחופשה

הסיבה: קושי מצד חקלאים לקבל מימון בנקאי לצורך רכישת דשנים ; החקלאים חוששים מהחרפת המשבר ומירידה בביקושים למוצרי הדשנים של החברה בעולם

המשבר מגיע גם לחיפה כימיקלים: החברה תסגור במהלך ינואר את שני מפעליה במפרץ חיפה ובמישור רותם ותוציא את העובדים לחופשה. זאת, בעקבות קושי מצד חקלאים לקבל מימון בנקאי לצורך רכישת דשנים. בנוסף, החקלאים חוששים מהחרפת המשבר ומירידה בביקושים למוצרי הדשנים של החברה בעולם. כך נודע ל"גלובס".

במכתב ששלח לעובדים והגיע לידי "גלובס", כותב מנכ"ל החברה החדש, נדב שחר, כי "המשבר גרם לכולם לעצור ולכלכל את צעדיהם מחדש. תהליך זה עובר גם עלינו ועל לקוחותינו ומתבטא בעצירת המכירות ובגידול במלאים. בכדי לשמור על נכסי החברה, שהחשוב בהם הוא כוח האדם המיומן והנאמן שעובד בה, החליטו הנהלת החברה והעובדים לצאת לחופשה מרוכזת במהלך חודש ינואר הקרוב.

"פעולה זו באה במקום מהלך של צמצומים זמניים וקבועים שיכלו לפגוע בחלק מעובדינו. צר לי שזהו מכתבי הראשון אליכם אולם התארגנות מהירה ותגובה נכונה למצב השוק המשתנה תוביל את כולנו להצלחה", כתב שחר.

בחברה אישרו את קיומה של החופשה המרוכזת והדגישו כי המהלך נעשה על מנת למנוע פיטורי עובדים ובתיאום מלא עימם. יש לציין כי החברה המתחרה בחיפה כימיקלים, חברת רותם אמפרט מקבוצת כי"ל, מוציאה כמדי שנה את עובדיה לחופשה מרוכזת של שבועיים בחודשים אלה. אולם, עיתוי זה נבחר עקב ההאטה בשוק הדשנים בתקופה זו של השנה.

חיפה כימיקלים עוסקת בייצור דשנים לחקלאות, כימיקלים ותוספים לתעשיית המזון. החברה מעסיקה כ-650 עובדים ומחזיקה מפעל קטן בצרפת ו-11 נציגויות בעולם. שחר, לשעבר מנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל, מונה לאחרונה למנכ"ל חיפה כימיקלים בעקבות השתלטות עוינת שביצעו האחים טראמפ, שהחזיקו 45% ממניות חברת TRI, חברת האם של חיפה כימיקלים.

האחים טראמפ לקחו את מושכות השליטה מידי בעל השליטה דאז, אריה גנגר, על יד רכישת מניותיו של בנו, שגיא גנגר, כשהדבר נעשה ללא ידיעת האב.