נענע10 תעצב מחדש את האתר לאחר הביקורות מהגולשים

עיקר טענות הגולשים הופנו נגד הרקע השחור והאפור באתר ; זאב חספר, המנכ"ל הפורש, בבלוג שפרסם הבוקר: "התגובות של הגולשים היו מגוונות; עיצוב אינו דת - הוא אמור לשרת את התוכן ואת הגולש"

פורטל נענע10 עתיד לעלות בימים הקרובים בגירסה עיצובית חדשה, בעקבות הביקורות הרבות שהגיעו מצדם של הגולשים. כזכור, אתר נענע10 המחודש הושק ביולי האחרון בהשקעה של כ-5 מיליון שקל.

בבלוג שפרסם הבוקר (ד') זאב חספר, מנכ"ל נענע10 (שיעזוב את תפקידו בסוף החודש), הוא כותב: "התגובות של הגולשים נתנו ביטוי לשינוי הקיצוני בין נענע10 הישן לנענע10 החדש: בעיקר לצבעוניות של ההפניות, כולל המארקרים השחורים ולרקע האפור. העיצוב אכן נטש את המראה 'הנקי', הרקע לבן. תגובות אחרות עסקו בניווט והתמצאות, ואחרות בתחום התוכן".

חספר מוסיף כי למרות הרצון ליצור בידול ברור בין נענע10 לאתרים אחרים, הם הבינו כי "עיצוב אינו דת, והוא אמור לשרת את התוכן ואת הגולש". בהתאם לכך, ביצעו בנענע10 שינויים כגון הבהרת הרקע הכללי של העמודים, ביטול ההבלטות הצבעוניות של הכותרות בהפניות, יצירת אפשרויות חדשות של הצגת קבוצות של כותרות והנהגת כלי ניווט נוספים ומסורתיים יותר.

גם השירות Naname, שהציע למשתמשים סרגל ניווט אישי, יעבור התאמות חדשות. "ביצוע המהלך הנוכחי של שינויים ושיפורים אין פירושו שלא יהיו שינויים בהמשך, להיפך: בכוונתנו להעלות מידי כמה שבועות תוספות, שיפורים וחידושים אשר מטרתם לתת שירות רחב יותר ונח יותר לגולש", טוען חספר.

15 דקות התהילה של נוויל ברודי / פרשנות

לפעמים, מיליון דולר פשוט לא מספיקים. הפוסט שהעלה חספר הבוקר הוא למעשה הודאה. הודאה בכך שהאתר החדש, נכשל במשימתו הראשונית - להגיע לקהל גולשים רחב יותר ולהתקבל באהדה בקרב המשתמשים.

זה לא בושה להודות בכישלון, וטוב שבנענע10 השכילו להפנים כי כמו בעולם העסקים - הלקוח תמיד צודק, או במקרה שלהם: הגולש תמיד צודק. גם הטענה השיווקית כי יש להתאים את המוצר לביקוש ולא להפך, זוכה לאישוש במקרה הזה: אם הגולשים נוטשים אותך וממלאים את החלל הווירטואלי בטוקבקים זועמים, מוטב להקשיב.

מה שעצוב בסיפור הזה, הוא שההשקה המחודשת שעתידה להתרחש בימים הקרובים מגיעה לאחר שהושקעו באתר למעלה מ-5 מיליון שקל, לאחר שנוויל ברודי, המעצב של האתר, שלשל לכיסו כמיליון שקל. זה, כזכור, מגיע מאתר שההפסדים שלו ב-2008 עתידים להסתכם בלמעלה מ-20 מיליון שקל.

ברודי כעת חווה על בשרו את מה שמיטב הפוליטיקאים והאומנים הישראליים חווים מדי יום - קהל המעריצים יהלל אותך ל-5 דקות, ואז ייהנה לקטול אותך למשך 5 חודשים. או כדברי אנדי וורהול - "15 דקות התהילה" של ברודי נרמסו תחת מחאת הגולשים.

על גיא אליאב, המנכ"ל החדש של נענע10, מוטלת כעת משימה מרכזית: למצוא מודל הכנסות מוצלח יותר לאתר ולא להישען רק על הכנסות מפרסומות, בטח לא במשבר הנוכחי. אליאב יכול להתנחם כעת רק בדבר אחד. הוא נכנס עם עלייתה של העונה החדשה של 'הישרדות', מה שייתן לו, אולי, 15 דקות של שקט תעשייתי, לא הרבה יותר מזה.