משדרות מצוקה: קרייזלר ופורד הודיעו על השבתה של לפחות חודש של מפעלי ייצור ו-GM עוצרת בנייתו של מפעל הסוללות לרכב החשמלי שלה

GM וקרייזלר חידשו את המגעים למיזוג בין החברות ; קרייזלר תסגור 4 מהמפעלים שלה לתקופה ארוכה יותר ; נפגעות גם היצרניות היפניות: הונדה תפטר 450 עובדים וניסן תקצץ את הייצור ביפן ב-78 אלף כלי רכב ותפטר 500 עובדים

קרייזלר הודיעה כי היא סוגרת את כל מפעליה בצפון אמריקה, 30 במספר, לחודש לפחות, בצעד האגרסיבי ביותר שננקט עד כה ע"י יצרנית רכב אמריקנית, כשאלו ממתינות להכרעה בדבר תוכנית סיוע ממשלתית.

החברה אמרה כי היא תרחיב את חופשת החגים הרגילה בת השבועיים, המתחילה ביום ו' הקרוב, עד ל-19 בינואר, לפחות. דובר מטעמה אמר כי 4 מפעלים ייסגרו מעבר לתקופה זו.

במקביל, ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (ה') שקרייזלר חידשה את שיחות המו"מ שלה עם ג'נרל מוטורס בנוגע למיזוג פוטנציאלי. העיתון, שציטט אנשים המקורבים לנושא, אמר כי ההתפתחות התרחשה לאחר שקרן סרברוס, בעלת נתח השליטה בקרייזלר, אותתה כי היא מוכנה להיפרד מחלק מאחזקותיה בחברה.

קרייזלר, ג'נרל מוטור ופורד נוקטות צעדים דרמטיים, כשהן מנסות לשרוד במיתון ובצלילה של המכירות בארה"ב, לקצב האיטי ביותר שלהן מזה 26 שנים.

GM עוצרת את בנייתו של מפעל, הקשור לאחד מהפרויקטים החשובים ביותר שלה, ה-Volt, וזאת לאחר שהודיעה בשבוע שעבר כי היא תסגור באופן זמני 20 מפעלים בצפון אמריקה. פורד אמרה כי היא תסגור 10 מפעלים לשבוע נוסף בינואר, בשל האטה במכירות.


ממשלו של בוש שוקל דרכים לסייע לתעשיית הרכב, לאחר שהקונגרס כשל בנסיון להגיע להסכמה על סיוע, בדמות הלוואות בהיקף 14 מיליארד דולר, לג'נרל מוטורס וקרייזלר. פורד ביקשה קו אשרי בסך 9 מיליארד דולר, אך אמרה שיש ברשותה כמות מספקת של מזומנים בכדי להגיע לסוף 2009.

גם היצרניות היפניות נפגעות

ההאטה במכירות של כלי רכב ברחבי העולם פוגעת גם ביצרניות הרכב האסיאתיות. הונדה הודיעה אתמול כי היא עוצרת את ההתרחבות ביפן, טורקיה והודו ובפברואר, תפטר 450 עובדים זמניים ביפן.

ניסן הודיעה כי היא תקצץ את הייצור ביפן ב-78 אלף כלי רכב ותפטר 500 עובדים זמניים.