צוותים מקצועיים של לשכת רה"מ, ההסתדרות והמעסיקים נפגשים בשעה זו - האוצר שוב בחוץ

מטרת הפגישה: להאיץ את סוגיית המנגנון שיאפשר למעסיקים להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום - בתמורה לדמי אבטלה מהמדינה והפרשת ההתחייבויות הסוציאליות על-ידי המעסיקים

צוותים מקצועיים ממשרד ראש הממשלה, משרד התמ"ת, ההסתדרות, ארגוני המעסיקים והמוסד לביטוח לאומי, נפגשים בשעה זו בניסיון לקדם את סוגיית צמצום גל הפיטורים במשק. ל"גלובס" נודע כי גם בפגישה זו, לא משתתפים נציגי משרד האוצר. הפגישה נועדה להאיץ במיוחד את סוגיית המנגנון שיאפשר למעסיקים להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום - זאת בתמורה לדמי אבטלה שיקבלו העובדים בתקופה זו מהמדינה, כאשר המעסיקים יתחייבו להמשיך להפריש לעובדים את כל ההתחייבויות הסוציאליות.

פגישת הצוותים המקצועיים נקבעה בתום פגישה שהתקיימה ביום שני האחרון בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לביו נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. האחרון, בגיבויו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביקש מאולמרט לשפר את "תוכנית ההאצה" של משרד האוצר.

כך למשל, ההסתדרות והמעסיקים דורשים שהמדינה תעמיד מיליארד שקל למספר בנקים, כדי שאלה ימנפו את הסכום לכדי 5 מיליארד שקל ויעניקו הלוואות בתנאים מיוחדים לעסקים קטנים ובינוניים. במשרד האוצר, לעומת זאת, מוכנים להעניק 200 מיליון שקל בלבד לצורך הלוואות, כאשר הסכום יינתן רק לבנק אחד או יותר שיזכו במכרז שכבר יצא לדרך. עוד דורשים המעסיקים וההסתדרות, העמדת קרן מיוחדת בשווי של מיליארד שקל לטובת מתן מענקים עבור הקמה או הרחבה של מפעלים בפריפריה. על פי הערכות, בלשכת ראש הממשלה הביעו נכונות להסכים עקרונית לשתי נקודות אלה.

עוד דורשים המעסיקים סיוע לרוכשי דירות בפריפריה כדי לשקם את ענף הבנייה, ולהקפיא את ייקור תעריפי החשמל, המים, הארנונה וההיטלים בנמלים - שעלולים לפגוע עוד יותר במגזר הפרטי.

גורמים במשרד האוצר טוענים כי האוצר לא הוזמן לפגישה היום, וציינו כי קיום הפגישה אינו מובן, שכן צוותים מקצועיים של האוצר כבר דנים בכל הסוגיות המדוברות עם משרד התמ"ת ועם משרד הרווחה. עוד אומרים הגורמים, כי עד כה האוצר הציג שתי תוכניות בלבד: תוכנית האצה לפיתוח תשתיות ותוכנית להתערבות בשוק ההון, ואילו רק בשבוע הבא יפרסם המשרד תוכנית מקיפה לענייני תעסוקה.