"וול סטריט ג'ורנל": מארי שפירו היא המינוי של אובמה ליו"ר הרשות לני"ע בארה"ב

הבחירה בה לראשות ה-SEC מצביעה על כך כי הנשיא הנבחר הינו רציני בכוונותיו לשלב את הרשות עם הועדה הממונה על המסחר בחוזים עתידיים על סחורות בה ; שפירו, הינה המנכ"ל של הרשות לרגולציה בתעשיית הפיננסים, FINRA ובעבר היתה גם יו"ר ה-NASD

מארי שפירו היא המינוי החדש של אובמה ליו"ר רשות ני"ע האמריקנית ה-SEC, כך דווח אמש ה"וול סטריט ג'ורנל" באתרו. הבחירה בה מצביעה על כך כי הנשיא הנבחר הינו רציני בכוונותיו לשלב את הרשות עם הועדה הממונה על המסחר בחוזים עתידיים על סחורות. אובמה צפוי להציג את שפירו, שתיהיה האשה הראשונה שמונתה לתפקיד הבכיר, במסיבת עיתונאים היום.

שלא כמו למועמדים אחרים, לשפירו ניסיון עשיר וברמות הגבוהות הן ב-SEC והן ב-CFTC. שפירו, הינה המנכ"ל של הרשות לרגולציה בתעשיית הפיננסים, הנקראת גם FINRA ואשר מפקחת על יותרר מ-5,000 חברות ברוקראג', הפועלות ב-175 אלף סניפים ומעסיקים כ-680 אלף יועצי ני"ע. שפירו היתה יו"ר ה-CFTC ונציבה ב-SEC. בנוסף היתה שפירו הנשיאה של רשות ה-NASD.

"היא מאד מוערכת ומעורבת בענייני הרגולציה בארה"ב מזה זמן רב" אמר צ'ארלס אלסון, דירקטור במחלקה למינהל ציבורי מאוניברסיטת דלוואר.

בימים אלה מצויה הרשות לני"ע בארה"ב בביקורת חמורה על רקע חשיפת הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה של וול סטריט שבוצעה במשך שנים על ידי ברנרד מאדוף. אתמול הודיע יו"ר הרשות לני"ע הנוכחי קוקס על כוונתו להתפטר מהתפקיד עם סיום כהונתו של בוש. במידה ומינויה של שפירו יאושר בסנאט היא צפויה לערוך שינויים ממשיים ברשות לני"ע.