מזוז לאולמרט: השימוע בפרשת ראשונטורס יתקיים בפברואר - לא אחכה למאי

כזכור, בלשכת מזוז ביקשו מעו"ד אלי זהר, לפנות אליהם כדי לתאם מועד לשימוע שייערך לאולמרט ; לפני כשבועיים הועבר לסניגורים חומר החקירה לקראת השימוע

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע לפרקליטיו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שהצעתם לקיים את השימוע בפרשת ראשונטורס בחודש מאי 2009 אינה מקובלת עליו, וכי שלושה חודשים אמורים להספיק להם ללימוד החומר.

כזכור, בלשכת מזוז ביקשו מעו"ד אלי זהר, לפנות אליהם כדי לתאם מועד לשימוע שייערך לאולמרט. לפני כשבועיים הועבר לסניגורים חומר החקירה לקראת השימוע. אולמרט יואשם שקיבל במירמה כ-85 אלף דולר, כמימון כפול ומשולש מגופים ציבוריים ומהמדינה, לטיסות במהלך כהונותיו הציבוריות. העבירות המיוחסות לו ולמנהלת לשכתו, שולה זקן, הן קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אולמרט יואשם גם בהעלמת הכנסות ממס הכנסה.

פרקליטיו של אולמרט ביקשו לערוך את השימוע רק בחודש מאי, הרבה אחרי הבחירות ואחרי שאולמרט יעזוב את מעונו בירושלים. לדבריהם, בידיהם מצוי חומר רב המונה כ-45 קלסרים ולכן הם צריכים מספר חודשים על מנת להתכונן לשימוע.

בסביבתו של אולמרט דחו את הטענות, לפיהן הזמן שביקשו להתכונן הוא ארוך מהנהוג, וכי הדבר נובע מרצונם לראות בינתיים האם מזוז יחליט להעמידו לדין בפרשות נוספות. מקורבי ראש הממשלה אמרו, שאם יוחלט להאשימו בפרשות נוספות, הם יבקשו לאחד את השימועים.

אלא שמזוז אינו מגלה אורך רוח. עוזרו הבכיר, עו"ד רז נזרי, שיגר היום מכתב לאולמרט בו נאמר כי מועד השימוע שהציעו "אינו מקובל עלינו כל עיקר". לדבריו, ההזמנה לשימוע נמסרה להם לפני חודש, ו"בהתאם ללוח הזמנים המקובל בלשכתנו לקביעת שימועים בתיקים מעין אלה, בעלי היקף חומר דומה, מועד השימוע ייקבע בטווח של כ-3 חודשים, במהלך השבוע האחרון של חודש פברואר 2009, או בסמוך לכך".

מתוך הכרת החומר והיקפו", מוסיף נזרי, "מדובר בפרק זמן סביר, שמאפשר לכם להתכונן כנדרש לשימוע". הוא מציין שאם בהמשך תתקבל החלטה בפרשות נוספות שתצריך שימוע, "יישקל הצורך בהתאמת המועד, לפי העניין".

אמיר דן, יועצו של ראש הממשלה, מסר בתגובה: "מועד השימוע יתואם בין עורכי הדין לפרקליטות, בהתאם להיקף החומר והזמן הנדרש ללמידתו. נציין כי טרם הושלמה העברת החומר מהפרקליטות".