התרגיל של חומסקי: הגיש מעטפה ריקה למכרז הפרסום של חברת החשמל

חומסקי: " אפשר לזכות במכרז כזה רק באמצעות לקוח שמסבסד לקוח - ואת זה איננו מוכנים לעשות" ; יהושע TBWA מצטרף להתמודדות

המעטפה ששלשל משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי לתיבת המכרזים של חברת החשמל במסגרת המכרז על תקציב הפרסום של החברה היתה ריקה מהצעה מסחרית - כך נודע ל"גלובס". אייל חומסקי, מבעלי המשרד, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "לאחר מרתון לילי הוחלט במשרד שלא נוכל לעמוד מול לקוחות אחרים במשרד ולהגיד להם שאנו לוקחים חלק במכרז בו העמלה המקסימלית היא 8.5%. אפשר לזכות במכרז כזה רק באמצעות לקוחו שמסבסד לקוח - ואת זה איננו מוכנים לעשות".

בתוך כך, משרד הפרסום יהושע TBWA מצטרף למכרז על תקציב הפרסום של חברת החשמל. למרות שמדובר במכרז בו נדרשת הצעה מסחרית בלבד - דהיינו מחירי מדיה, יהושע מגיש את המכרז במסגרת משרד הפרסום עצמו, ולא במסגרת חברת המדיה בה הוא שותף, TMF. הצעת יהושע מצטרפת אם כך להצעת משרד הפרסום מקאן אריקסון.

המכרז הנוכחי נבנה מראש כדי שיוכלו לקחת בו חלק רק קבוצות הפרסום הגדולות ביותר. תנאי הסף קבעו כי במכרז יכולים להתמודד משרדים שניהלו תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל בשנים 2006-2007.

תקציב הפרסום של חברת חשמל טופל בשנה האחרונה במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, שזכה בו לאחר מכרז מתוקשר שהסעיר את הענף. גם במכרז הקודם הועלו טענות קשות בקרב בכירים בענף הפרסום. בין היתר נטען כי מדובר במכרז שאינו בוחן יכולות מקצועיות, וכי בלתי אפשרי להרוויח בו.

שנה בלבד לאחר מכרז הפרסום המתוקשר, תצא חברת החשמל למכרז פרסום חדש. בזרמון-גולדמן לא אהבו כמובן את ההחלטה, ופנו לבית משפט בבקשה לחייב את חברת חשמל לעמוד בהתחייבויותיה באשר למכרז הקודם - אולם בית המשפט החליט השבוע להתיר לחברת החשמל לערוך מכרז חדש.