עקב המצב הבטחוני: האוני' העברית ובן גוריון הציעו לסטודנטים במכללת ספיר לעבור ללמוד בשטחן

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] משרד החינוך הודיע כי הלימודים לא יתקיימו ביומיים הקרובים, יום א' ו-ב', בשל חופשת החנוכה

משרד החינוך הודיע הבוקר (א'), כי הלימודים לא יתקיימו ביומיים הקרובים, יום א' ו-ב' בשל חופשת החנוכה. ההנחיות בדבר פתיחתם של מוסדות החינוך וחידושם של הלימודים לאחר מכן, ייעשה בכפוף ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.

בנוסף, נמסר הבוקר, כי בשל האירועים בדרום החל ממחר, יחלו כ-300 מורות חיילות לפעול בתוך המרחבים המוגנים כדי לערוך פעילויות עם הילדים.

משרד החינוך והטלוויזיה החינוכית יקיימו החל ממחר אולפן פתוח, החל מהשעה09:00-17:00, בו ישבו פסיכולוגים ויענו על שאלות של ילדים, וישוחחו עמם על המציאות בדרום ועל ההתמודדות עימה.

בתוך כך הודיע הסתדרות המורים, שהיא מעמידה לשירות המורים בישובי הדרום ועוטף עזה מוקד תמיכה טלפוני וסופי שבוע בבתי מלון במחיר מסובסד ברחבי הארץ.

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים: " אנו מחזקים את ידיהם של עובדי ההוראה ומשפחותיהם באזור הדרום. בעקבות המצב הסתדרות המורים נערכה בעזרת כל מוסדותיה כדי לשרת ולסייע במידת האפשר ובאמצעים העומדים לרשותנו להקל, ולו במעט, על עובדי ההוראה ובני משפחותיהם באזורים אלו".

במקביל גם הלימודים במכללת ספיר בוטלו היום, ארגון הסטודנטים מעריך שיארך לא מעט זמן עד לחידוש הלימודים.

דוד ברנן, יו"ר אגודת הסטודנטים: "אני מעריך שהמכה הרצינית במתקפת הקסאמים עוד לא הגיעה, כך שאין מה להמר על חיי הסטודנטים ונכון להשעות את הלימודים".

לדבריו, הוצע לסטודנטים על ידי האונ' העברית ובן גוריון: "הלימודים צריכים להתקיים אצלנו במכללה, במידה והלימודים לא יוכלו להתקיים למשך פרק זמן של שבועיים-שלושה, נשמח להשתמש בהזמנות שקיבלנו מחברינו באוניברסיטה העברית ובבן גוריון. המחלקות הקריטיות הן הריאליות, במחלקות ההומאניות ניתן למצוא פתרונות בלמידה באמצעות מחשב". יצויין כי בשבועות האחרונים סטודנטים במכללה אספו חתימות לביטול נוכחות החובה הנהוגה במוסד בחלק מהניכר מהשיעורים, ברנן אומר: "ביטול נוכחות החובה במצב המשוגע הנוכחי הכרחי, אבל דחוף יותר, עד שנבין לאן נושבת הרוח, פשוט להשבית את הלימודים".