קרנות ההון סיכון התייאשו מ-IXI מובייל; רנקום תפסה את מקומן

רנקום טכנולוגיות תרכוש את אחזקות הקרנות Southpoint Master וג'מיני בחברה ותקבל שליטה בדירקטוריון *IXI מחקה את רוב שווייה מתחילת השנה

IXI מובייל שוב מחליפה בעלים. מפתחת ה-Ogo, מכשיר דמוי בלאקברי המיועד בעיקר לצעירים, הודיעה ביום חמישי האחרון כי רנקום טכנולוגיות הישראלית, המספקת פתרונות Wimax, תשקיע בחברה מיליון דולר לפי מחיר של 0.115 דולר, ותקבל גם אופציות הניתנות להמרה למניות בכורה (ולא מניות רגילות) לפי מחיר מימוש של 34.5 דולר, וכך תוכל להזרים לחברה 4 מיליון דולר, החל מרגע סגירת העסקה ובמהלך 12 החודשים שאחריו.

בנוסף, רנקום תרכוש את אחזקות קרן Southpoint Master וקרן ג'מיני (מניות רגילות ומניות בכורה) בחברה, כולל מניות שקיבלו השתיים - בשווי של 15.2 מיליון דולר - לאחר שהמירו הלוואות שהעמידו לחברה למניות בכורה. כך תגיע רנקום לאחזקה של 90% מזכויות ההצבעה ב-IXI מובייל (לא בהון) או 93% באם תממש את האופציות שניתנו לה. IXI נסחרת ברשימת הפינק שיטס לפי מחיר של 0.05 דולר המשקף שווי חברה של 1.3 מיליון דולר בלבד. מתחילת השנה איבדה המניה 99% משווייה ובמילה אחרת - נמחקה. לג'מיני יש אחזקה של 16.8% בחברה, ואילו לקרן Southpoint יש אחזקה של 32.1%. בעל מניות נוסף בחברה הוא בני לנדא, לשעבר מנכ"ל אינדיגו, לו אחזקה של 14.8%.

במילים אחרות, רנקום, שעדיין לא הגשימה את חלומה להפוך לציבורית בנאסד"ק, משתלטת על IXI מובייל שהוקמה בידי צמד היזמים עמית הלר וגידי ברק. השניים, כך עולה מהודעת החברה, יתפטרו מדירקטוריון החברה, וכמותם ינהגו גם שלמה שלו, יוסי סלע מאט הילס. עם השלמת העסקה רנקום תמנה נציגים חדשים מטעמה לדירקטוריון.

"סינרגיה בין שתי החברות"

רנקום נוסדה לפני 11 שנה בידי ד"ר ציון חדד, כיום המנכ"ל. החברה פיתחה את תקן ה-OFDMA (שפירושו Orthogonal Frequency Division Multiple Access) לתקשורת דיגיטלית אלחוטית. התקן מאפשר העברה של יותר מידע על כל תדר גל של תקשורת אלחוטית (Carrier) באמצעות חלוקת התדר לתתי גלים. OFDMA משמש גם כבסיס לטכנולוגיית Wimax, שתאפשר העברת תקשורת רחבת פס לטווח רחוק (עד עשרות קילומטרים).

כאמור, רכישת מניות הבכורה תעניק לרנקום שליטה בזכויות ההצבעה, אך לאו דווקא שליטה בהון החברה. לפי ההודעה IXI תמשיך להיות חברה ציבורית, ותמשיך לעסוק במה שעשתה עד כה - פיתוח מכשירי Ogo למיניהם. "שני הצדדים מאמינים כי קיימת סינרגיה רבה בין הפעילויות של שתי החברות", נכתב בהודעה. כמנכ"ל IXI מכהן ישראל פרידר, שעמד בראש חברת הבלאנק צ'ק עימה התמזגה IXI.

כפי שכתבנו כאן בעבר, IXI עוברת תקופה לא קלה, ומשבר האשראי רק מצמצם את יכולותיה לשרוד. נכון לתום הרבעון השני של השנה (החברה לא פרסמה את דו"חות הרבעון השלישי) נחו בקופת החברה מזומנים בשווי של 8.3 מיליון דולר, וחובותיה - לטווח קצר וארוך - עמדו על 40.9 מיליון דולר, כולל חוב בנקאי של 2.4 מיליון דולר.

זו הסיבה, בין היתר, שבהודעתה הנוכחית דיווחה IXI גם על פיטורי 30% מעובדיה (משהו כמו 30 איש). זהו סבב הפיטורים השני של החברה, כשבראשון, שבוצע במהלך אוגוסט האחרון, פיטרה החברה 25% מעובדיה, ביניהם 18 אנשי מו"פ. טרם הסבב הנוכחי העסיקה החברה כמאה עובדים.

IXI מובייל סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 2.2 מיליון דולר והפסד נקי של 11.4 מיליון דולר. *