אלעזרא מציע לפרוס התשלומים לבעלי האג"ח של הכשרה עד 2016

מבקש קודם כל לדחות את תשלום האג"ח המתוכנן ליום ד' הקרוב, ובהמשך לפרוס את ההחזרים הנדרשים עד סוף 2009 ; הכשרה ביטוח אמורה להחזיר למחזיקי האג"ח כ-116 מ' ש' עד סוף 2009

בעקבות החשש שעסקת אלבר-הכשרה החזקות ביטוח לא תצא אל הפועל, בשל בעיות לוח-זמנים, פנתה היום קבוצת אלעזרא, שבשליטת אלי אלעזרא, למחזיקי האג"ח של הכשרה אחזקות ביטוח בהצעה לדחייה מיידית של תשלום האג"ח המתוכנן ליום רביעי הקרוב, ה-31 בחודש. במקביל, הציע אלעזרא הסדר במסגרתו ייפרס מחדש חוב האג"ח, כך שיכלול גם את התשלומים עד סוף 2009.

לצורך כך, הוחלט כי מחזיקי החוב ימנו נציגות שתדון עם קבוצת אלעזרא על פרטי ההסדר והיתכנות קבלתו על ידי מחזיקי האג"ח, בדומה לרעיון אותו הובילה רשות ניירות-ערך בתוכנית ההתערבות של האוצר, אם כי לא במסגרתה.

בסוף השבוע החולף דחה בית משפט המחוזי את תביעת מחזיקי האג"ח של אלבר נגד העסקה, שאמורה לספק את המזומנים הדרושים לתשלום האג"ח של הכשרה החזקות ביטוח, ואיפשר בכך את קיומה. אולם, היום ערערו על כך מחזיקי האג"ח של אלבר לבית המשפט העליון, וערעורם יתברר בהמשך השבוע.

לאור לחץ הזמנים אליו נקלעה קבוצת אלעזרא, מיהרו ראשיה לחפש פתרון חלופי למימון התשלום הקרב, והציעו כאמור את המתווה החלופי הכולל את דחיית התשלום. לפי שעה, לא ידועה מידת ההיענות של הגופים המוסדיים להצעתם זו.

בקבוצת אלעזרא מציינים כי "אנחנו צריכים לעשות את כל ההכנות כדי להעביר את הכסף, גם אם לא נספיק לקיים את עסקת אלבר ביום שלישי". לדברי גורם המקורב לקבוצה, "במצב השוק של היום קשה לעמוד בהתחייבויות, ואנחנו גם רוצים להוריד לחץ מאלבר".

במתווה המקורי, אמורה הכשרה החזקות להחזיר למחזיקי איגרות החוב כ-60 מיליון שקל בסוף 2008 ועוד כ-56 מיליון שקל בסוף 2009. מעבר לבעיות בתשלום הקרוב שעדיין לא הוסדרו, אמר לאחרונה אלי אלעזרא, כי האתגר הבא של הכשרה החזקות יהיה לעמוד בתשלום האג"ח בסוף 2009. לאור זאת, ומתוך הנחה כי 2009 תהיה גם היא קשה עבור חברות הביטוח, הוא מציע למחזיקי האג"ח פריסה ארוכה של החוב עד לשנת 2016.

על פי המתווה המוצע על ידי אלעזרא, הריבית בהיקף של 8% תשולם למחזיקי האג"ח מדי שנה ב-31 בדצמבר, ואילו קרן האג"ח תיפרע בצורה הבאה: ב-31 בינואר הקרוב ייפרעו 6.3% מהקרן, המהווים 6.6 מיליון שקל, על חשבון התשלום שהיה אמור להתבצע בשנת 2008; בהמשך, בין השנים 2009 ל-2011 ייפרעו 5% מקרן האג"ח, 5.2 מיליון שקל, מדי שנה; ובין השנים 2012-2016 תיפרע יתרת קרן האג"ח, בשיעור של 15.7% שהן 16.5 מיליון שקל, כל שנה.

מכאן, שההסדר המוצע על-ידי אלעזרא מאריך בתקופה משמעותית את מועד ההחזר המגיע למחזיקי האג"ח של הכשרה, שהיו אמורים לקבל את מלוא כספם בעוד שנה, כשכעת הם צפויים למלוא ההחזר רק בעוד שמונה שנים. *