מנהל מפעל באשקלון ל"גלובס": "אנו שוקלים להעביר זמנית חלק מהייצור למרכז הארץ"

אדי אוורבוך, מנהל מפעל "פורום" לציוד אלקטרוני דנטלי, היושב באיזור התעשייה הדרומי של אשקלון: "רוב העובדים הגיעו לעבודה וחלקם הגיעו עם הילדים בגלל שהמפעל ממוגן"

בעקבות פעולת צה"ל בעזה הורה ביום שבת פיקוד העורף לראשונה מזה שמונה שנות קסאמים, שלא לפתוח מפעלים ובתי מלאכה בטווח של עד 4.5 ק"מ מן הגבול עם רצועת עזה. משמעות הדבר היא כי כל המפעלים בשדרות ובעוטף עזה יישארו סגורים בעקבות פעולת צה"ל עד להודעה חדשה, זאת למעט מפעלים חיוניים בודדים כמו מפעלי מזון.

היום (ב') התפוצץ טיל גראד באשקלון: אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו מהטיל שפגע פגיעה ישירה באתר בנייה והתפוצץ. בין הפצועים - 5 באורח קשה, והיתר במצב קל. 7 נפילות נוספות נרשמו באשקלון. בנוסף נמשך הירי הבלתי פוסק על שדרות. אחת הרקטות נפלה בחצר בית. אין נפגעים, אך נזק נגרם לבית.

בטווח שעולה על 4.5 ק"מ, הכולל בין היתר את אזורי התעשייה באשקלון ובנתיבות, רשאים המפעלים לעבוד כרגיל כל זמן שקיימים אזורים מוגנים בשטחם.

אדי אוורבוך, מנהל מפעל "פורום" היושב באיזור התעשייה הדרומי של אשקלון, התמחה בייצור ציוד דנטלי אלקטרוני מתקדם, אמר היום ל"גלובס" כי "2 עובדות מתוך 17 עובדים במפעל לא הגיעו לעבודה בשל המצב הבטחוני, לעומת זאת, עובדות אחרות הגיעו למפעל עם הילדים שלהן בזכות העובדה שהמפעל ממוגן. עלות המיגון של המפעל עמדה על כ-30 אלף שקל בכדי שתתאים למספר העובדים במפעל".

אוורבוך הוסיף, כי "בעקבות המצב הבטחוני אנו שוקלים להעביר את המוצרים המוגמרים וחלק גדול מהמלאים לאזור המרכז בכדי להימנע מפגיעה במפעל ובנוסף אנו שוקלים להעביר חלק מהייצור באופן זמני למרכז הארץ במידה ופיקוד העורף לא ייאפשר עבודה במפעלים באיזור אשקלון".

על העבודה בצל המצב הבטחוני אמר מנהל מפעל "פורום", כי "העבודה מתבצעת במתיחות כשרוב העובדים גרים באיזור ודואגים לעצמם ולבני משפחותיהם. אנו כיצואנים מחוייבים ללקוחות שלנו באירופה ובעולם ומשתדלים לשמור על התפוקה של המפעל למרות המצב הביטחוני הקשה".