ועדת הכספים האריכה את תוקף חוק סיוע לשדרות בשנה: מעניק הנחה של 25 אחוז במס לתושבי שדרות ועוטף עזה

במהלך הדיון היום ביקשה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) ביקשה לבחון את הרחבת תחולת החוק לאזורים נוספים, שכן טווח ירי הרקטות מרצועת עזה התרחב בימים האחרונים אל פנים הארץ

תושבי שדרות יזכו להנחה במס של 25% במשך שנה נוספת: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הארכת תוקפו של חוק הסיוע לתושבי שדרות (שהיה אמור לפוג ב-1 בינואר 2009) בשנה נוספת. החוק, שיזם יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), קובע כי יינתן זיכוי ממס בהיקף של 25% לתושבי שדרות ועוטף עזה עד לגובה של 200 אלף שקל. החוק אושר במליאת הכנסת בשנה שעברה והופעל באופן מיידי.

לאור התעקשותה של ח"כ אורית נוקד (עבודה) בטרם ההצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית, כוללת ההטבה שבעה ישובים נוספים ובהם צוחר, דורות, ברור חיל, מבקיעים, אוהד, תלמי אליהו ושדה ניצן, חלקם נכללים בישובי אשכול וחלקם בסמוך לאשקלון. נוקד סיפרה היום בדיון כי התעקשותה היתה מוצדקת שכן במהלך השנה האחרונה מאז נכנס החוק לתוקף נרשמו נפילות רקטות מרצועת עזה בסמוך לישובים אלו.

במהלך הדיון היום ביקשה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) ביקשה לבחון את הרחבת תחולת החוק לאזורים נוספים, שכן טווח ירי הרקטות מרצועת עזה התרחב בימים האחרונים אל פנים הארץ. ככל הנראה תאלץ הוועדה לתת על כך את דעתה בימים הקרובים.

מיסז'ניקוב אמר בתום הדיון כי "זו אחת הפעמים הבודדות שהממשלה ממשיכה תחולתו של חוק פרטי שהיא ניסתה בעצמה לסכל לכל אורך הדרך. החוק מכיל חבילת סיוע כלכלי לתושבי שדרות והנגב המערבי. עשינו משהו נכון שבאמת עוזר לאנשים ויש להמשיך בכך".