שוברים להם את הלב

לפי מחקר ארגון מאמני הכדורגל האנגלי, שבדק ב-6 השנים האחרונות 114 חברים בארגון, 40% מהנבדקים סובלים מלחץ דם גבוה, 50% העלו בשנים האחרונות את רמת הסוכר בדם שלהם, ול-60% יש עודף כולסטרול

להיות מאמן כדורגל באנגליה זה ג'וב שיכול להזיק לבריאות. לפי מחקר של ארגון המאמנים האנגלי (LMA), שבדק בשש השנים האחרונות את מצבם הפיזי של 114 חברים בארגון, 40% מהנבדקים סובלים מלחץ דם גבוה, 50% העלו בשנים האחרונות את רמת הסוכר בדם שלהם, ול-60% יש עודף כולסטרול.

המצב הבריאותי של המאמנים נובע מהלחץ הגדול שמוטל עליהם, ומהיקף הסמכויות איתו הם נאלצים להתמודד. פול ג'ול, שהתפטר השבוע מדרבי קאונטי, הקבוצה מליגת המשנה, אמר לאחר מכן: "כדי להיות מאמן, אתה צריך להיות בוס, חבר, רואה חשבון ויועץ נישואים".

קארול סוהולט, פסיכולוגית ספורט קלינית שעבדה בעבר עם קבוצת הנוער של אסטון וילה, הסבירה ל"טלגראף": "כמות גדולה של אתגרים מיוחדים מגיעה עם עבודה של מאמן קבוצת כדורגל. רובם לא צפויים. חוסר היכולת לתכנון העתיד היא עניין שמעורר חרדות.

"המאמנים תמיד מסתכלים מעבר לכתף שלהם, הם לא בטוחים שיש להם גב מהבעלים של המועדונים", ממשיכה סוהולט. ההשלכות הגופניות של כל הדברים האלו יכולות להתבטא בלחץ דם גבוה, וגם במחלות שקשורות בלחץ, דוגמת אולקוס".

מאמן אסטון וילה, מרטין אוניל, מעדיף להתבדח על הנושא ואומר שאולי הרזון הקיצוני שלו נובע מלחץ. הוא מבהיר איך נראים חיים של מאמן ממוצע בפרמיירליג: "אני דואג לכל מי שקשור למועדון, ומבזבז את החיים שלי על דאגות. כשאתה על הקווים ואחד השחקנים שלך מחמיץ הזדמנות טובה - לא כדאי לך לעבור אחר כך בדיקת א.ק.ג".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט