אחרי בלוקבאסטר: NMC רוכשת את הד ארצי בכ-15 מיליון שקל

11 מיליון שקל יועברו בעבור החזר חובות של הד ארצי * NMC בתקופה האחרונה הייתה נתונה חברת הד ארצי בקשיים פיננסים

זמן קצר אחרי רכישת בלוקבסטר, חברת NMC רוכשת את חברת הד ארצי מידי חנני רויכמן, תמורת כ-15 מיליון שקל. עיקר הסכום, כ-11 מיליון שקל, יועבר לשם החזר חובות כספיים של הד ארצי, ואילו היתרה בסך 4 מיליון שקל תשולם לבעלים בשלושה תשלומים.

הד ארצי פועלת בתחום ההפקה, השיווק, ההפצה והמכירה של מוזיקה, וידיאו ומולטימדיה, היוצאים לאור על-ידי הד ארצי ועל-ידי מו"לים אחרים. במהלך השנה האחרונה פעל מנכ"ל הד ארצי, גיל אדמוני, להרחבת תחומי פעילותה של החברה. חברה-בת של הד ארצי היא זכיינית של רשת חנויות טאואר רקורדס בארץ.

בתקופה האחרונה הייתה נתונה חברת הד ארצי בקשיים פיננסים.

מחזור ההכנסות של הד ארצי הסתכם בשנת 2007 ב-112.4 מיליון שקל. החברה רשמה בתקופה זו רווח גולמי של 46.2 מיליון שקל אולם חתמה את השנה עם הפסד תפעולי של 2.6 מיליון שקל והפסד נקי שלי 3.6 מיליון שקל.

NMC הודיעה היום (ג') כי בכוונתה להמשיך את פעילותה של הד ארצי, תוך ייעול תפעולה השוטף ושילובה במסגרת פעילות החברה. "מדובר במהלך אסטרטגי מתבקש עקב המצב הקשה בו מצויה תעשיית המוזיקה. הקנייה של חברת הד ארצי באה על מנת למנוע את סגירתה וסגירת חנויות טאואר רקורדס, מהלך שהיה פוגע בכל ענף המוזיקה בישראל", אמרה היום מנכ"ל NMC, פנינה אדרי.

חברת NMC היא חברה ציבורית העוסקת בהפקת תכני מקור, בהפצה ובמכירה של תקליטורים בביצועם של אמנים מקומיים, וכן בייבוא תוכן מוזיקלי מחו"ל. החברה נסחרת לפי שווי של 20.8 מיליון שקל ונשלטת על-ידי משפחת אדרי, מבעלי סינמה סיטי. מחזור הכנסותיה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-44.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד בתקופה זו על 1.2 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי על 812 אלף שקל בלבד.

בסוף אוקטובר 2008 רכשה NMC את חברת "כפן את ענק", החברה המפעילה את רשת בלוקבסטר (20 סניפים ו-208 מכשירי וידאומט), תמורת 6.8 מיליון שקל. מחזור המכירות של בלוקבסטר הסתכם ב-2007 ב-43 מיליון שקל, שהניבו רווח גולמי של 15.5 מיליון שקל. עם זאת, הפעילות בשנה זו הסתיימה בהפסד תפעולי של 887 אלף שקל ובהפסד נקי של 554 אלף שקל. *