עקב ההסלמה במצב הביטחוני: בנמל חיפה נערכים לקליטת אוניות במקום נמל אשדוד

לפי שעה, למרות ירי הטילים, העבודה בנמל אשדוד נמשכת כרגיל, וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף

נערכים להסלמה: חברת נמל חיפה הודיעה היום כי עקב ההסלמה במצב הביטחוני באזור רצועת עזה, נכנס הנמל להיערכות ל"מצב המיוחד". זאת במידה ויוחלט בפיקוד העורף להעביר אוניות מנמל אשדוד לנמל חיפה או שבעלי האוניות יחליטו על כך מיוזמתם.

כמו כן, נמסר מחברת הנמל כי בנמל חיפה עצמו הוכן ציוד כולל גנרטורים למצב חירום, בוצע רענון ונבדק הזיווד של כל המקלטים והמרחבים המוגנים ופוזרו בשטחי נמל חיפה, הקישון ומסוף הכימיקלים 15 מרחבים מוגנים.

ההיערכות של נמל חיפה לקליטת אוניות מנמל אשדוד באה על רקע הגדלת הטווח של ירי הטילים מרצועת עזה, והפגיעות אמש בעיר אשדוד. למרות המצב הביטחוני, נמל אשדוד פעל היום במתכונת רגילה.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי במשמרת א' נפתחו הבוקר 15 "ידיים" והעבודה מתבצעת באופן רגיל. בנמל נמצאות כרגע 10 אוניות בעבודה וכן ארבע אוניות נוספות ממתינות מחוץ לנמל. בנמל אשדוד הדגישו כי הנמל ערוך לכל מקרה וכי הוא פועל בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד התחבורה.

נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, ויו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, צבי פלדה, אמרו היום כי אף חברת ספנות לא ביקשה לעזוב את נמל אשדוד, והעבודה נמשכת כרגיל. יחד עם זאת, נודע כי עקב המצב הביטחוני אוניות הנמצאות בהמתנה באשדוד מופנות במידת הצורך לקבלת שירות בנמל חיפה.