אחרי שבוע של מאבקים קשים בין ארגון העובדים למנכ"ל עמוס לסקר - צפויה הקלה בעיצומים בחברת החשמל

בדיון שהתקיים היום בביה"ד האזורי לעבודה בחיפה הסכימו עובדי חברת החשמל לאפשר את כניסת המנהלים לכל מתקני החברה ולמשרדיהם וכן להחזיר את כל אמצעי התקשורת ; ההחלטה התקבלה בהסכמה של ועד העובדים, ומתוך רצון טוב של שני הצדדים

בדיון שהתקיים היום בביה"ד האזורי לעבודה בחיפה הסכימו עובדי חברת החשמל לאפשר את כניסת המנהלים לכל מתקני החברה ולמשרדיהם וכן להחזיר את כל אמצעי התקשורת. ההחלטה התקבלה בהסכמה של ועד העובדים, ומתוך רצון טוב של שני הצדדים.

יחד עם זאת, לא מדובר בצו מניעה של בית הדין לעבודה כנגד העיצומים, ובשלב זה ועד העובדים מסרב עדיין להיכנס למשא ומתן בנוגע ליישום תכנית ההתיעלות, זאת עד שההנהלה תבטל את הצעדים החד צעדים החד צדדים עליהם הכריזה.

הנהלת חברת החשמל פנתה אתמול לבית הדין האזורי בחיפה בבקשה להורות על הפסקת חלק האיצומים בחברה זאת לאור המצב הביטחוני ומצב החירום שהוכרז במשק החשמל. החברה, המיוצגת על ידי עורכי הדין אורלי ג'רבי, דפנה שמואלביץ' ודפנה ורד, טענה בין היתר כי סירוב העובדים לאפשר למנהלים להיכנס למתקני החברה פוגעים ביכולתה לתפקד בשעת חירום.

לדיון בביה"ד לעבודה קדמו מאבקים קשים בין לסקר לראשי הוועד, שבשיאם מנעו העובדים מלסקר להיכנס ללשכתו בבניין המשרדים הראשי בחיפה, ואילו הנהלת חברת החשמל שכרה מסוק לתיעוד העיצומים של העובדים.

בהנהלת חברת החשמל ברכו על החלטת הוועד, מהנהלת החשמל נמסר כי 'ההנלה מברכת על כך שהוועד גילה בגרות ואחריות. ההנהלה מקוה שלאור ההחלטה ייתחדשו הדיונים בין הצדדים בלב חפץ'.

בכירים בועד העובדים מסרו בתגובה כי 'מתוך רצון טוב ולאור המצב הביטחוני החלטנו להענות לבקשה ולאפשר למנהלים להיכנס לכל המתקנים. יחד עם זאת, אנו מצפים שיבוטלו כל הצעדים החד צדדיים שהוכרזו על ידי המנכ"ל בתכנית מצפן'.