הבינלאומי חתם על הרחבת הסכם לשירותי מחשב עם EDS בהיקף 930 מיליון שקל ל-5שנים

נקבע כי EDS תתמוך מעתה גם בתשתיות המחשוב של בנק מסד, בנק אוצר החייל ויובנק באמצעות שירותי מיקור החוץ שהיא מעניקה לבינלאומי מאז סוף 2005

הבנק הבינלאומי חתם על הרחבת הסכם מיקור חוץ לשירותי מחשב עם חברת שירותי המחשוב EDS. היקפו הכספי של ההסכם יעמוד על 930 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים. נקבע כי EDS תתמוך מעתה גם בתשתיות המחשוב של בנק מסד, בנק אוצר החייל ויובנק באמצעות שירותי מיקור החוץ שהיא מעניקה לבינלאומי מאז סוף 2005. ההסכם נחתם לאחר מו"מ מסובך של שנה בו היו עליות ומורדות רבות עד כדי איום בביטול החוזה המקורי. בבינלאומי מדגישים כי "חילוקי הדעות בין הצדדים יושבו".

מדובר בעסקת מיקור החוץ הגדולה במשק בתחום המחשוב. EDS תעניק לקבוצת הבינלאומי שירותי תפעול ותחזוקת מערך תשתיות מחשב. הניסיון בפרויקטי מחשוב במערכת הבנקאות המקומית מראה כי הערכת ההוצאות המקורית מתגלה בדרך כלל כאופטימית. לכן נכנס בהסכם סעיף בו נקבע הסכום עשוי להשתנות אם העלייה בפועל של היקף הציוד ותשתיות המחשוב של הבנק תהיה גבוהה מהצפוי. הערכות כי ההסכם יגיע לכדי 1.05 מיליארד שקל.

בשוק ה-IT מעריכים כי מיקור החוץ בבינלאומי יהווה "סימן דרך" לבנקים אחרים שישקלו לרכוש שירותי מחשוב עבור שירותי הקצה שלהם, בייחוד במצב הנוכחי המחייב התייעלות ובו יש ליתרון לגודל חשיבות רבה.

החוזה המקורי נחתם בנובמבר 2005 והיקפו עמד על 637 מיליון שקל. הצורך בהרחבתו נבע מצמיחת קבוצת הבינלאומי. הבנק שצמח בעצמו והתרחב, רכש בשנתיים האחרונות את השליטה בבנק אוצר החייל ובבנק מסד מבנק הפועלים. שני הבנקים שנרכשו עובדים כיום על תשתית המחשב של הפועלים ונדרש לשלבם במערכת המחשב של הבנק הבינלאומי. מנכ"ל הבינלאומי היא סמדר ברבר צדיק. מנכ"ל EDS הוא גלעד רבינוביץ'.

שילוב מסד ואוצר החייל בתוך מערכות המחשב של הבינלאומי, נחשב לפרויקט מורכב מאוד, מאחר שנדרש להעביר את האפליקציות ובסיסי הנתונים מהתשתיות של בנק הפועלים לבינלאומי. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2010, מאחר שלבנק אוצר החייל יש הסכם לשימוש במערכות בנק הפועלים עד 2011.

אתמול (ג') זכתה EDS בפרוייקט להקמה של מערכת חדשה עבור אגף רישום והסדר מקרקעין של משרד המשפטים ("הטאבו") ולתפעולה במיקור חוץ. הפרויקט הוא בהיקף של קרוב ל- 100 מיליון שקל ל-13 שנים.