אלרוב נדל"ן תפצה את חברת המלונות הילטון ב-20.5 מיליון דולר בעקבות פסק בוררות

הפיצוי נקבע בפסק בוררות שבא על רקע ביטול הסכם הניהול למלון הפאר שבשדרות ממילא בירושלים ב-2001

אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב, הודיעה לבורסה בת"א כי בבוררות שהתנהלה בין החברה לחברת המלונות הילטון, קבע הבורר כי הביטול במאי 2001 של הסכם הניהול בין החברות לנכס בפרויקט ממילא בירושלים, היה שלא כדין. הבורר פסק לרשת הילטון פיצוי של 13 מיליון דולר צמודים לשיעור ריבית הליבור + 2%. בנוסף פסק הבורר כי אלרוב תפצה את הילטון ב-1.25 מיליון דולר המהווים את הוצאות הבוררות.

סכום הפיצוי המשוקלל שכולל את הפיצוי, הריביות והחזר הוצאות הבוררות עומד על כ-20.5 מיליון דולר המהווים כ-80 מיליון דולר.

אלרוב הודיעה כי בעקבות פסיקת הבורר, תרשום החברה הפסד של כ-13 מיליון דולר שהם כ-50 מיליון שקל.

הרקע להליכים הוא סכסוך על ניהולו של מלון הפאר בפרויקט ממילא בירושלים, אותו הקימה אלרוב. המלון (כיום - מלון מצודת דוד) נוהל בידי הילטון, עד שאלרוב הודיעה על הפסקת ההסכם, בטענה להפרות מצד הילטון. הרשת העלתה מצידה טענות קשות נגד אלרוב. הבוררות מתנהלת בפני עו"ד ישראל לשם.

בתביעה שכנגד, העלתה אלרוב שורה של טענות כלפי הילטון, אשר לטענתה גרמה נזקים כבדים למלון, הפרה הפרות יסודיות את הסכם הניהול ובכך הסבה נזקים כבדים למלון. לטענת אלרוב, הילטון הפרה את חובת הנאמנות, חובת תום הלב ואת חובות הגילוי והשקיפות, כולן חובות המוטלות עליה מכוח הסכם הניהול.

אלרוב ישראל , החברה האם של אלרוב נדל"ן המחזיקה ב-86.92% ממניותיה דיווחה כי חלקה בהפסד שתרשום אלרוב נדל"ן יהיה 43 מיליון שקל.

את רשת מלונות הילטון ייצגו: עורכי הדין אלקס הרטמן, חגי דורון ואוריאל פרינץ ממשרד ש. הורוביץ ושות'. את אלרוב ייצגו אייל רוזובסקי וערן שמעוני מצלראמייר פילוסוף ושות'.