האוצר האמריקני הציג קווים מנחים למתן ערבות ממשלתית למוסדות פיננסים על מנת להעלות את האמון בהם בשוק

האוצר יבחן באיזו מידה חוסר היציבות של הגוף הפיננסי הספציפי יכול לסכן את בעלי החוב, את הגופים העובדים מולו, וכן תיבחן החשיבות של אותו מוסד למערכת הפיננסית ככלל ; על רקע פרסום ההודעה מתגברות העליות בוול סטריט ; הדאו ג'ונס נסחר ב-9,000 נק'

משרד האוצר האמריקני מפרסם הערב (ו') קווים המנחים לערבות ממשלתית לגופים מוסדיים בענף הפיננסים. האוצר הודיע כי במסגרת התוכנית למתן ערבונות לנכסים פיננסים, יספק לגופים המובילים בענף ערבונות כנגד נכסים המוחזקים על ידיהם אשר נחשבים כבעלי סיכון גבוה ועשויים להוביל לאובדן אמון של השוק באותם מוסדות פיננסיים.

התוכנית תופעל בהתאם לצורך על מנת להעלות את האמון בשוק הרחב. לא צפוי כי מוסדות פיננסים רבים יהנו ממנה. האוצר יבחן באופן פרטני את הגופים הפיננסים ואת צרכיהם בהתאם לבחינת תיק הנכסים הבעייתיים וביחס לנזילותם של אותם גופים.

האוצר יבחן באיזו מידה חוסר היציבות של הגוף הפיננסי הספציפי יכול לסכן את בעלי החוב, את הגופים העובדים מול אותו הגוף, וכן תיבחן החשיבות של אותו מוסד פיננסי למערכת הפיננסית.

נזכיר כי בנובמבר ערב הממשל ל-5 מיליארד דולר של סיטיגרופ והתוכנית אותה הוא מציע היום דומה בבסיסה לאותה תוכנית שתמכה בסיטי.

לאחר פרסום ההודעה התחזקו המדדים המובילים בוול סטריט לרמתם התוך יומית הגבוהה ביותר עד כה, כאשר מדד דאו-ג'ונס עולה ב-2.5% ונסחר ברמה של 9,000 נקודות.