באסיה מחפשים דרכים לצאת מהמשבר: יוענקו חבילות תמריצים לחידוש הצמיחה

הודו שוב חתכה את הריבית באחוז שלם ל-5.5% ; הממשלות בסין, בדרום קוריאה ובהודו הכריזו על צעדים נוספים להמרצת הכלכלה הסובלת מהאטה בעקבות ירידה בייצוא לארה"ב ולאירופה

הממשלות באסיה בוחנות דרכים לחידוש הצמיחה למרות שהביקוש הצונח במערב פוגע בנתוני הייצוא שלהן וגורם להן להאטה.

בהודו הודיע אתמול (ו') הבנק המרכזי על הפחתת ריבית נוספת, הרביעית מאז אוקטובר והממשלה הודיעה על תוכנית תמריצים נוספת להנעת הכלכלה. בסינגפור ובסין הודיעו על הגדלת תקציב המדינה וגם בדרום קוריאה ובמלזיה הכריזו שהם מתכננים לנקוט צעדים כלכליים נוספים במקרה הצורך.

הכלכלות באסיה מאטות משום שהביקוש למוצרים שהן מייצאות יורד בעקבות המיתון בארה"ב, ביפן ובאירופה. בסינגפור כבר הכריזה הממשלה כי כלכלתה תתכווץ במהלך 2009 יותר מאשר היא העריכה בתחזית שהיא פרסמה בנובמבר. נתוני הייצוא של סין, דרום קוריאה ואוסטרליה משקפים גם הם ירידה חדה.

הרזרב בנק ההודי הוריד את הריבית באחוז שלם, ל-5.5%. ממשלת הודו הודיעה שהיא מכפילה את הסכום שיכולים משקיעים זרים להחזיק בחברות מקומיות. הממשלה גם הפחיתה את הדרישה שלה לגבי הלימות ההון של הבנקים ל-4%, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2006.

יפן, הונג קונג, סינגפור וניו זילנד כבר נמצאות במיתון. הבנק העולמי צפה בדצמבר שהמסחר העולמי יתכווץ ב-2009 לראשונה זה יותר מ-25 שנה ויוביל לצניחה של 32% בהיקף הייצוא של המוצרים מאסיה. הייצור בסין צנח בדצמבר, חודש חמישי ברציפות. הייצוא של דרום קוריאה איבד 15% חודש שני רצוף.