סוחרי הדרום משוועים לכל שקל - כך תוכלו גם לקנות וגם לתרום

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] במסגרת הניסיונות לעזור לסוחרי הדרום ננקטות יוזמות, חלקן בחסות ארגונים ממשלתיים וחלקן פרטיות, שבאמצעותן יכולים תושבי אזורי הארץ האחרים לסייע לסוחרי אזור העימות

מאז החלה המתקפה על עזה, החמיר עוד יותר מצבם הכלכלי של הסוחרים באזורי העימות. לדברי דני דהן, בעל סופרמרקט בשדרות, ההסלמה "הרגה" גם את מעט הפרנסה שהייתה לסוחרים: "כל אחד מאיתנו מעסיק עובדים. מדובר באלפי אנשים האמורים לפרנס משפחות. אין לנו לב לפטר עובדים, ומאידך אין לנו כסף לשלם להם משכורות".

במסגרת הניסיונות לעזור לסוחרי הדרום ולהזרים להם מזומנים לקופה, ננקטות יוזמות, חלקן בחסות ארגונים ממשלתיים וחלקן פרטיות, שבאמצעותן יכולים תושבי אזורי הארץ האחרים לסייע לסוחרי אזור העימות: דהן קורא למוקדים עסקיים דוגמת קניונים להזמין את סוחרי הדרום לפרוס שם את מרכולתם. "הבעיה היא שלא כל הסוחרים יכולים לעשות זאת. בעלי מכולות ומינימרקטים כמו שלי מתקשים להעמיס סחורה טרייה ולנדוד איתה ברחבי הארץ לכן אנחנו מבקשים מתושבי המרכז לפנות אלינו ולהזמין אצלנו סחורה. אנחנו מתחייבים להוביל על חשבוננו מוצרים למשרדים ואפילו לבתים שבהם כמה דירות שיזמינו אצלנו באמצעות הפקס מצרכי מזון. העובדים שלנו רק מחכים שיהיה להם מה לעשות והם ישמחו לשרת את תושבי המרכז".

קונים באהבה: במסגרת פרויקט "קונים באהבה" שהקים משרד התמ"ת, הוקם מטה חירום למען עסקים בדרום. באתר

www.moital.gov.il מרוכזים פרטיהם של כ-1,000 עסקים. לדברי אדית בר, האחראית על חדר המצב במשרד, המוקד יוזם פניות לגופים שונים ומבקש מהם לרכוש שירותים וסחורות מסוחרי הדרום. כמו כן, הוא מבקש מהציבור לבדוק באתר אם יוכל לעזור על-ידי יצירת קשר עם עסקים מהדרום לצורך רכישת סחורות ושירותים: "בימים האחרונים המוקד עמוס מאוד. אנחנו מקבלים גם פניות חירום, כמו זו של בעלת מאפיה בשדרות, שסיפרה כי חנות המפעל אינה ממוגנת ולכן לא היה באפשרותה למכור את הסחורה שאפתה. ביום שישי בבוקר שידכו אותה אנשי המוקד לרשת שופרסל ולרמי לוי, שקנו ממנה את החלות והלחמניות. פרטים ב-www.moital.gov.il וטלפון 08-6892777.

קניון ירושלים (מלחה): הקניון מארח עד יום שישי (9.1) יריד אומנים ועסקים של תושבי הדרום. בין הדוכנים: מוצרי טבע, חפצי נוי, שמיכות, עציצים פרחים, חפצי אומנות, תשמישי קדושה ועוד.

יריד במרכז הישראלי לריהוט: בימים ב' ג' ד' הקרובים (5-7 בינואר) יתקיים יריד מכירות של סוחרי הדרום בתחומי מרכז הישראלי לריהוט הישראלי בראשל"צ. ב-50 דוכנים יימכרו פריטי ביגוד, הנעלה, איפור, קוסמטיקה, תבלינים ועוד. דהן: "ההתארגנות תלויה במצב בבוקר הנסיעה, וחלק מהסוחרים מגויסים למילואים. כל אחד מעמיס את מה שהוא יכול לקחת איתו ופשוט נוסע". פרטים - דני דהן: 057-4660660 או 08-6897904.

יריד בהאנגר 11: ביום ראשון 11.1 יתקיים יריד גם בהאנגר 11 בת"א, בשיתוף עם הרשות לפיתוח הנגב ועיריית ת"א, בו יציגו 200 דוחרים מכל אזור הדרום את מרכולתם.

אירוח: אתר YAD2 פתח פלטפורמה בה יכולים תושבי המרכז והצפון להציע אירוח לתושבי הדרום ועוטף עזה. מאז פתיחת האתר לפני כשבוע נרשמו בו 700 הצעות. "היוזמה הייתה משותפת לנו ולאתר www.otef.org", מספר רועי שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי באתר. "לפני שנתיים וחצי פתחנו אתר דומה בו הזמינו תושבי הדרום את תושבי הצפון. פרטים: www.otef.yad.co.il.