פרוטרום רכשה את אוקספורד כמיקלס הבריטית ב-12 מיליון דולר

אוקספורד נוסדה בשנת 1973 ומעסיקה כ-70 עובדים, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של חומרי גלם ייחודיים לתעשיית הטעם והריח - פעילות סינרגטית לפעילות המפעלים של פרוטרום באנגליה

חברת פרוטרום , העוסקת בייצור חומרי גלם ותמציות לתעשיית המזון ונסחרת במקביל בבורסות של לונדון, ניו יורק ות"א, הודיעה היום כי חתמה באמצעות החברה הבת פרוטרום אנגליה, על הסכם לרכישת נכסי ועסקי חברת Oxford Chemicals Limited הבריטית, בתמורה לכ-12 מליון דולר (8.25 מליון פאונד), אשר תשולם עם השלמת הרכישה.

השלמת העסקה מותנית בקבלת אישור מהרשויות להעברת רישיונות ואישורים תפעוליים ובהשלמת הליך היוועצות עם עובדי אוקספורד, וצפויה להתרחש בתוך מספר שבועות. מחזור המכירות של הפעילות הנרכשת בשנת 2007 הסתכם בכ-14 מליון דולר ארה"ב (כ-10 מליון פאונד). הרכישה תמומן באמצעות אשראי בנקאי לזמן ארוך.

אוקספורד נוסדה בשנת 1973 ומעסיקה כ-70 עובדים, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של חומרי גלם ייחודיים לתעשיית הטעם והריח. פעילותה של אוקספורד סינרגטית במידה רבה לפעילותה הגלובלית של חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום, שלה מעבדות פיתוח ומתקני ייצור עיקריים בארה"ב, באנגליה, בשוויץ ובישראל.

בחברה פירטו בהודעה לבורסה, כי הרכישה צפויה להרחיב את סל המוצרים שמציעה חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום ללקוחותיה ואת מאגר הלקוחות שלה ברחבי העולם. בכוונת פרוטרום לנצל את אפשרויות ה Cross-Selling הרבות הגלומות ברכישה על ידי מכירת מוצרי פרוטרום ללקוחות אוקספורד ברחבי העולם ומכירת מוצרי אוקספורד ללקוחות פרוטרום, בעיקר בשווקים בהם לאוקספורד לא הייתה פעילות משמעותית עד כה.

לאוקספורד ולמנהליה עשרות שנות הכרות וניסיון בתחום חומרי הגלם לתעשיית הטעם והריח. עם מיזוג הפעילויות תהנה פרוטרום מהצטרפות כח אדם איכותי לשורותיה, במיוחד בתחומי המחקר והפיתוח, הייצור, השיווק והמכירות. הנהלתה של אוקספורד תשולב בהנהלת חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום ותתרום לה מניסיונה וקשריה. לאוקספורד צנרת של מוצרים חדשניים ומעניינים בפיתוח, עם דגש על תחום חומרי הטעם הטבעיים.

לפרוטרום ולאוקספורד שני מפעלי ייצור ופיתוח הסמוכים זה לזה בצפון אנגליה. פרוטרום תפעל להשגת יעילות עסקית ותפעולית מרבית ממיזוג הפעילויות באנגליה, תוך השגת חסכונות תפעוליים ויצירת סינרגיה מרבית, גם עם מפעליה האחרים של פרוטרום בעולם (כולל זה בישראל). פרוטרום תפעל לאיחוד מערכי המחקר והפיתוח, התפעול, השיווק, הרכש והמכירות שלה ושל אוקספורד.

הרווח התפעולי של אוקספורד ב-2008 הסתכם ב-0.9 מליון דולר (0.6 מליון פאונד). הרווח התפעולי המוערך לשנת 2008 מהפעילות הנרכשת צפוי לצמוח ביותר מ-50% למעל 1.45 מליון דולר. בחברה הודיעו כי פרוטרום תפעל להשגת חסכונות תפעוליים ממיזוג הפעילויות, כאמור לעיל, ולהשגת רווחיות גבוהה מהרווחיות הממוצעת שלה כיום.