יובל בן-זאב: "אפריקה ישראל לא צפויה לפשוט רגל; סיכוי גבוה שתצלח את 2009, וגם ב-2010 הסיכויים לטובתה"

בכלל פיננסים ממליצים לקנות את האג"ח הקצרות של החברה ; מעריכים כי "שווייה של אפריקה במודל השווי הנכסי הנקי הוא אפס", אך קובעים כי מודל זה אינו רלוונטי להערכת החברה

אין ספק שהמשבר האחרון גרם לאנליסטים רבים לשנות את מודל השווי של החברות, ולחתוך את שווין. יחד עם זאת קביעה כי שווייה של חברה הוא אפס אינה מתרחשת מדי יום.

"שווי אפריקה ישראל במודל NAV הוא אפס", כך קובע יובל בן זאב, מנהל המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז'. אולם למרות קביעה חריגה זו, בן-זאב עדיין חושב שיש מקום להשקיע בחברה.

מודל NAV המציג את שווי הנכסים ההוגן בניכוי שווי ההתחייבויות, אינו רלוונטי להערכת בן זאב על רקע הסחירות הנמוכה במניית החברה הבת אפי פיתוח, המרכזת את מרבית פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל בחו"ל. "כמו כן, החברות הבנות ובמיוחד מניית אפי פיתוח (סימול AFID) מוטות כלפי מטה", מעריך בן זאב.

בנימה של אופטימיות יחסית, אומר בן-זאב: "אפריקה ישראל תשרוד. היא לא צפויה לפשוט את הרגל וגם לא להגיע להסדר שידלל את בעלי המניות בצורה קיצונית".

"להערכתנו, יש סיכוי גבוה מאוד שהחברה תצלח בשלום את 2009, וגם בנוגע ל-2010 אנו מעריכים כי הסיכויים עומדים לטובתה", הוא מוסיף.

בשורה התחתונה, בן-זאב ממליץ לקנות את איגרות-החוב הקצרות, שנסחרות היום בתשואה של יותר מ-40%. "גם במקרה של "תספורת" בהחזרי החוב, צפוי פיצוי בדמות מניות", הוא אומר.

למרות שמניית אפריקה ישראל איבדה יותר מ-90% משוויה בשיא, בן זאב אינו ממליץ להסתער על המניה גם ברמות המחיר הנוכחיות. בן-זאב ממליץ להחזיק את המניה מתחת למשקלה בשוק (חלקה היחסי במדד המעו"ף העומד על 0.6%). ההמלצה למניה נשארה על "תשואת שוק", ובן-זאב לא קבע מחיר יעד למניה לאור העובדה כי לפי מודל ה-NAV שווי החברה הוא אפס.