טבע תצטרך להמתין: פייזר קיבלה הארכה לפטנט על תרופת הליפיטור עד ליוני 2011

התרופה לטיפול בכולסטרול, הנמכרת ביותר בעולם, מייצרת עבור פייזר הכנסות שנתיות של כ-13 מיליארד דולר ; טבע משווקת את התרופה באירופה, וביקשה לשווקה גם בארה"ב

רשם הפטנטים האמריקני הודיע ליצרנית התרופות הגדולה בעולם, פייזר , כי הוא מאריך את הפטנט שברשותה על תרופת הליפיטור - התרופה לטיפול בכולסטרול הנמכרת ביותר בעולם - עד יוני 2011.

התרופה מייצרת עבור פייזר הכנסות שנתיות של כ-13 מיליארד דולר, והיתה במוקד מאבק משפטי, בין השאר, עם חברת טבע , שביקשה לשווק בארה"ב את הגרסה הגנרית שלה לתרופה, שעד כה שיווקה אותה באירופה.

"אמרנו לאורך כל הדרך כי הטיעונים שלנו להארכת תוקפו של הפטנט חזקים, אמר ריימונד.פ. קרניס, סדן נשיא חטיבת התקשורת העולמית של פייזר.

נזכיר כי פייזר, הודיעה השבוע כי היא שוקלת לרכוש את אחת מיריבותיה הגדולות במטרה לשפר את מצבה הפיננסי. ג'ף קינדלר, מנכ"ל פייזר, אמר ל"פייננשל טיימס" כי החברה בוחנת את המהלך, כש"המטרה האמיתית היא להגדיל את ההכנסות".

דבריו של קינדלר נבעו מהעובדה שפייזר היתה נתונה בלחץ לנקוט מהלך בתגובה לירידה החדה הצפויה במכירותיה בעקבות הפקיעה הצפויה של הפטנט על הליפיטור שהיה אמור לפוג בתחילת 2011.