יפן שואפת להגדיל את שוק "העסקים הירוקים" וליצור מיליון מקומות עבודה חדשים - רוצה להיות הראשונה בעולם לצאת מהמיתון

[למדור שוקי עולם] מתכננת להגדיל את שווי השוק לטריליון דולר ; שוקלת לנקוט צעדים כמו להעניק הלוואות ב-0% ריבית לחברות ידידותיות לסביבה

יפן הודיעה אתמול (ד') כי היא שואפת להגדיל את שוק "העסקים הירוקים" וליצור מיליון מקומות עבודה חדשים. זאת, הן על מנת להאיץ את המאבק בהתחממות הגלובלית והן לתת לכלכלה דחיפה קדימה, לנוכח המשבר הגלובלי.

"הטרנד בעולם הוא להרוג שתי ציפורים במכה, ע"י השקעה בפעולות הנלחמות בהתחממות הגלובלית וכך גם לטפל בכלכלה", אמר איצ'ירו סומיקוטרה, פקיד בכיר במשרד לאיכות הסביבה. "אנו רוצים ליטול את היוזמה, ולהקים חברה, בה פליטת הפחמן הדו-חמצני היא נמוכה, ובאותו זמן - להיות הראשונים בעולם לצאת מהמיתון".

בשנה עד מארס 2008, פליטת גזי החממה במדינה הגיעה לשיא חדש, ובכך הציבה את יפן בסיכון להחטאת היעד של פרוטוקול קיוטו, לפיו יש להקטין את פליטת הפחמן הדו חמצני, וגזי חממה אחרים, ל-6% מתחת לרמות שנפלטו ב-1990, וזאת עד ל-2012.

סומיקוטרה אמר כי עד 2020, המדינה מתכננת להרחיב את השוק שלה לעסקים ירוקים, להעסיק 2.2 מיליון עובדים חדשים ולהגדיל את השווי שלו לטריליון דולר. עם זאת, השר לאיכות הסביבה וראש הממשלה אמרו כי הם עשויים להקדים את שנת היעד. במדיה היפנית אמרו כי ייתכן שהיעד יוקדם ל-2015.

כיום, שוק זה, הכולל חברות לאנרגיה מתחדשת ויצרניות של מוצרי אלקטרוניקה לצריכה חסכוניים באנרגיה, מעסיק כ-1.4 מיליון איש ושווה כ-745.8 מיליארד דולר. כדי לתת דחיפה לשוק הזה, המשרד שוקל לנקוט צעדים כמו להעניק הלוואות ב-0% ריבית לחברות ידידותיות לסביבה.