הקימקו אקסייטינג Ri300 - ילד סנדוויץ' דו-גלגלי

קימקו מצטרפת לאופנת ה-300 סמ"ק עם אקסייטינג חדש, שבהחלט משדר ספורטיביות ומצליח לסובב ראשים ; האם 20 סמ"ק שווים 4,000 שקל?

במשך כל סוף השבוע היה ברור שזה הולך לקרות ובסוף זה גם קרה: העננים האפורים שהיו תלויים מעל העיר במשך יומיים התחילו להוריד גשם, ועוד גשם זלעפות, בדיוק כשנמאס לי לסחוב את החליפה. וכן, כנראה שכל פעם מחדש צריך את התזכורת הזאת, בדמות מכנסיים ספוגים, כדי להפנים שגם הגנרל חורף נמנה על אלה שמצפצפים על הרוכבים.

ממש מתחתי נרטב כדבעי גם הקימקו אקסייטינג Ri300, מעין ילד סנדוויץ' בין האקסייטינג 250 לאקסייטינג 500 הגדול. ממש כמו אצל המתחרים, גם כאן ההגדרה "300" היא עניין אופנתי הרבה יותר מטכני: לאקסייטינג החדש יש מנוע מוזרק דלק בנפח של 270 סמ"ק (23.8 כ"ס ב-8,000 סל"ד).

קימקו אקסייטינג Ri300

כדי לבדל את הקטנוע החדש משני אחיו הוסיפו אנשי קימקו לשם את האותיות R ו-I, שאמורות לשוות נופך ספורטיבי, והעבירו כמה נגיעות מכחול על העיצוב המוצלח מלכתחילה. הקטנוע הגדול זכה לצביעה קצת שונה שבאמצעות משחק צבעים שחור-לבן אמורה ליצור דרמה.

זה לא תרגיל מקורי במיוחד אבל הוא הצליח להם, והאקסייטינג בהחלט משדר ספורטיביות ומצליח לסובב ראשים. עוד נקודות זכות לטובתו הם מושב ענק ונוח ושטח אכסון נדיב.

על הכביש מתברר שהמנוע חזק וחלק, ואינו מתקשה להטיס את האקסייטינג לאזור ה-130 קמ"ש. גם תאוצות הביניים חזקות ומרשימות. עם זאת, אין כאן את תחושת ההרמוניה המושלמת שבין מנוע לואריאטור שיש בכמה קטנועי מנהלים אחרים (מישהו אמר XEvo?). במילים אחרות הוא חזק אך מחוספס.

מחוץ לעיר האקסייטינג מרגיש מצוין. הוא לא מתקשה להתמודד עם התנועה וגם לא עם האספלט, ואפילו מיגון הרוח טוב. בעיר, לעומת זאת, קצת יותר קשה לו.

הממדים הנדיבים והמשקל (185 ק"ג) לא מקלים על ההשתחלויות, וגם יכולת ספיגת המהמורות העירוניות המרובות, יכלה להיות טובה יותר. ליומרות הספורטיביות של הקטנוע לא מצאתי כיסוי.

והנה הגענו לשורה התחתונה, 30 אלף שקל כתוב בה, ותמורתם תקבלו קטנוע גדול ונוח, עם יכולות בינעירוניות טובות ועיצוב נאה. מדובר ב-4,000 שקל בלבד יותר מאשר ה-250 סמ"ק, שתמורתם היא לוק מעודכן ומנוע חזק יותר. שווה? תלוי בשימושים ובאופי הרכיבה.