בניגוד להחלטת ועדת גרונאו: משרד התקשורת מבקש להקל על HOT בהפרדה המבנית

כידוע שר התקשורת וועדת גרונאו, ממנה ביקש אריאל אטיאס חוות-דעת בעניין ההפרדה המבנית, קבעו בצורה ברורה כי על HOT ליישם הפרדה מבנית - כפי שהיא מופיעה בתנאי הרישיון שלה וכפי שהיא בבזק

יום לפני הדיון בבג"ץ בעתירתה של חברת בזק נגד משרד התקשורת בשאלה מדוע הוא מאפשר ל-HOT לפעול ללא הפרדה מבנית הקבועה ברישיונה, מפרסם משרד התקשורת שימוע שמטרתו להקל על חברת HOT ולאפשר לה הקלות וזאת בניגוד מוחלט למה שקבע שר התקשורת ולמה שקבעה ועדת גרונאו שאת מסקנותיה אימץ רק לאחרונה.

כידוע שר התקשורת וועדת גרונאו ממנה ביקש שר התקשורת אריאל אטיאס חוות דעת בעניין ההפרדה המבנית, קבעו בצורה ברורה כי על HOT ליישם הפרדה מבנית כפי שהיא מופיעה בתנאי הרישיון שלה וכפי שהיא בבזק. אלא שבאופן תמוה, מפרסם משרד התקשורת אתמול (יום לפני הדיון בבג"צ) שימוע שמטרתו להקל על HOT בהפרדה המבנית.

השימוע שפרסם המשרד מביע התחשבות במצבה של החברה ומנתח מדוע יש להקל עליה. ההקלות באות לידי ביטוי בפרמטרים הבאים: נכסים - המשרד מבקש לקבוע, לענין הפרדה בנכסים, תוכל הוט טלקום לעשות שימוש שלהוט שידורים זכות קניינית בהם, שאינם
בבחינת תשתיות תקשורת, כדוגמת נדל"ן, נכסי דלא ניידי משרדיים וכלי רכב, וכו'.
גיוס כח אדם - המשרד מבקש לקבוע, שירותי גיוס כח האדם בהוט טלקום יוכלו להנתן על ידי הוט שידורים.

מערכות המידע והבילינג - המשרד מבקש לקבוע, שיהיה באפשרות הוט טלקום לעשות שימוש במערכת המידע והבילינג של הוט שידורים. עם זאת, המשרד יבקש להבטיח שתתקיים הפרדה מוחלטת בנגישות למידע כך שלכל חברה תהיה נגישות למידע הנוגע אליה בלבד.לענין זה, המשרד מבקש לקבוע כי יהיה באפשרות הוט טלקום שלא למנות סמנכ"ל מערכות מידע נפרד, ובלבד שלא תתאפשר לסמנכ"ל מערכות מידע בהוט שידורים נגישות לתוכן המידע. בדיון בבג"צ היום החליטו השופטים לדחות את הדיון בעתירה לעוד 4 חודשים.

מבזק נמסר בתגובה כי: "השימוע בעניין ההפרדה המבנית בהוט, עליו הודיע משרד התקשורת באופן תמוה ערב הדיון בבג"צ, הוא לא פחות ולא יותר מאשר הכשרת השרץ. כבר שנים שהוט מפרה את רשיונה ואינה נוקטת בהפרדה מבנית, ומן העבר השני משרד התקשורת עוצם שתי עיניים ומאפשר לחברה הכבלים באופן עקבי ובגלוי להפר את כללי הרישיון. מעבר לכך, תוכן השימוע מנוגד לגמרי להחלטות אותן אימץ שר התקשורת ולהמלצות ועדת גרונאו, אשר התקבלו רק לפני חודשים מעטים. אם למרות הכל המשרד מתכוון לשנות את מדיניותו בעניין ההפרדה המבנית, אזי יואיל בטובו לנקוט במדיניות שוויונית ולהקל באותו האופן גם על ההפרדה המבנית של בזק ולא ינקוט במדיניות אנטי תחרותית של איפה ואיפה".