קרן של דש תשקיע באג"ח בהן ישקיעו קרנות המנוף

הקרן תיקרא "דש אג"ח חברות מטרה מנוף" ; אסף אלדר, מנהל חברת קרנות הנאמנות של דש: "שווה להצטרף לעגלה כבר בתחנה הראשונה"

בית ההשקעות דש מנצל את הקמת קרנות המנוף של האוצר להשקת קרן נאמנות חדשה. דש, בניהול קובי לוינסון, משיק קרן נאמנות שתשקיע באיגרות חוב של חברות, שעשויות להיות "חברות מטרה" של קרנות המנוף. הקרן "דש אג"ח חברות מטרה מנוף" תאפשר למשקיעים, כבר מהיום, חשיפה אל אותן איגרות חוב, שקרנות המנוף צפויות להשקיע בהן.

בחברת קרנות הנאמנות של דש, בניהול אסף אלדר, סבורים כי קרנות המנוף יזרימו ביקושים לאג"ח מסוימות, מה שיעלה את מחירן, ויניב פוטנציאל לרווח למשקיעים בקרן. "שווה להצטרף לעגלה כבר בתחנה הראשונה" מסביר אלדר.

*איך תבחרו חברות להשקעה לפני שקרנות המנוף הוקמו?

"יש לנו מחלקת אנליזה שמבצעת ניתוחים לחברות שעשויות לענות על תנאי המכרז של האוצר. אג"ח של חברות אלה יזכו לביקושים נאים, וגם הסבירות לחדלות פירעון של אותן חברות תפחת. לכן, ככל שנתקרב למועד תחילת הפעילות של הקרנות בפועל, הצפי לתשואה הולמת ואף לרווחי הון יעלה".

אגרות החוב בהן תשקיע הקרן, יבחרו על סמך התנאים שקבע משרד האוצר. במסגרת המכרז נקבע, בין היתר, כי אגרות החוב שקרנות המנוף יורשו לרכוש, יהיו של תאגידים שלפחות 50% מהכנסותיהם נובעות מפעילות בישראל, ולפחות 50% מנכסיהם ממוקמים בישראל, ולכן בהן תשקיע הקרן של דש. יתרת נכסי הקרן תושקע בהתאם לשיקול הדעת של דש, אך לא תכלול חשיפה למניות, ותכלול עד 10% חשיפה למט"ח. דמי הניהול בקרן יעמדו על 0.8%.

מטרת קרנות המנוף היא מתן הלוואות שיסייעו למחזור חובות וארגון הסדרי חוב של חברות שהנפיקו אג"ח בישראל. בשלב הראשון יוקמו שתי קרנות - הראשונה בהיקף 600 מיליון שקל מצד המדינה, והשנייה של 400 מיליון שקל. הכוונה היא שבנוסף לכספים אלו, הגופים המוסדיים ימנפו את כספי המדינה וישקיעו בשיעורים דומים או גדולים מכך, כך שבסה"כ יושקעו בשלב הראשון 2-3 מיליארד שקל.

זו אינה הפעם הראשונה בה מנצלת דש מצבים בשוק בעלי פוטנציאל לרווחים עתידיים. לפני כשנה, לקראת השקת מדדי התל בונד 40 ו-60, השיקה דש קרן נאמנות שהשקיעה באגרות חוב שהיו צפויות להיכלל בהם. הקמת הקרן נבעה מכך שבדש ראו שמדד התל-בונד 20, שהושק שנה לפני כן, זכה לפופולריות רבה בקרב מנהלי תעודות הסל. דש הקדימה את ההשקה של מדדי התל בונד 40 ו-60 במטרה להשקיע מבעוד מועד באותן אגרות חוב שצפויות להיכנס למדדים, על רקע הציפייה שמנפיקי תעודות הסל שהשיקו תעודות על מדדים אלה, יזרימו גם הפעם ביקושים לאג"ח אלה ובכך יעלו את מחירן.