הרשימה מצטמצמת: 3 מועמדים סופיים למשרת מנכ"ל יאהו

ביניהם: מנכ"לית Autodesk לשעבר, קרול בראץ; נשיאת יאהו, סוזן דקר; ומועמד ששמו לא פורסם

חברת יאהו צמצמה את מספר המועמדים לרשת את ג'רי יאנג בכיסא המנכ"ל ל-3 בלבד והם: מנכ"לית Autodesk לשעבר, קרול בראץ; נשיאת יאהו, סוזן דקר; ומועמד שלישי ששמו לא פורסם. מועמד נוסף, ארון סרין, מנכ"לה לשעבר של וודאפון, הסיר את מועמדותו לתפקיד בחודש שעבר. כך פורסם ב"בלומברג".

ההחלטה בעניין צפויה להתפרסם לפני ה-27 בינואר, מועד פרסום דו"חותיה הכספיים של החברה ל-2008.

כדי לבחור את האדם שיוביל את החברה בשנים הקרובות, כינסה יאהו צוות של 3 אנשים המורכב מהמנכ"ל היוצא יאנג, יו"ר הדירקטוריון רוי בוסטוק ויו"ר Northwest Airlines לשעבר גארי ווילסון, שיבחנו בשיתוף-פעולה עם חברת איתור המנהלים Heidrick & Struggles International, את המועמדים לתפקיד. מבין הרשימה ההתחלתית שמנתה חמישה, ניפה הצוות שניים. הראיונות עם 3 המועמדים הנותרים כבר החלו.

בפני המנכ"ל המיועד או המיועדת עומד האתגר של החזרת חברת האינטרנט למסלול, לאחר שדחתה את הצעת המיזוג עם מיקרוסופט, בסך של 47.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2008.

שמה של דקר, נשיאת יאהו בת ה-46, עלה באופן מיידי כמועמדת לרשת את יאנג עם הודעתו על פרישה. דקר כבר עברה שני סבבים של ראיונות, וסיכוייה לאייש את התפקיד גבוהים. עם זאת ייתכן שהיותה גורם בתוך החברה יעמוד לה לרועץ וחברי הדירקטוריון יעדיפו פנים חדשות.

המנכ"לית לשעבר של חברת תוכנות העיצוב הגרפי Autodesk, בראץ בת ה-60, כיהנה בתפקידה זה כ-14 שנים לפני פרישתה באפריל 2006, לפני כן, איישה תפקידי ניהול שונים ב-Sun, Digital Equipment ו-3M. היא המשיכה בפעילותה ב-Autodesk גם לאחר שפרשה מתפקיד המנכ"ל. במהלך כהונתה כמנכ"לית, לקתה בראץ בסרטן השד, בו נלחמה בהצלחה תוך שהיא נעדרת מעבודתה למשףךחודש אחד בלבד.

ההערכות הן כי האפשרות שיאהו או לפחות חלקים ממנה יימכרו לגורם חיצוני, לא שיחקה תפקיד בעת הדיונים על בחירת המועמדים הסופיים למשרת מנכ"ל החברה.

לאחרונה ניהלה יאהו מגעים עם תאגיד התקשורת טיים-וורנר על מיזוג עם חברת AOL הנמצאת בשליטתו, כמו-כן, הביע יאנג את תמיכתו בחידוש המגעים עם מיקרוסופט. מנגד הודיע מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, כי הוא אינו מעוניין ברכישת יאהו בכללותה אך עדיין לא פסל את האפשרות להגיע להסכם עמה בנוגע לחטיבת החיפוש המקוון שלה. (ראו מסגרת).

דובר מטעם יאהו סירב להגיב לידיעה. מניית החברה רשמה עם סגירת המסחר בוול סטריט ביום ו' עלייה של 6% למחיר של 13.1 דולר.