לעקוב אחרי העוקבים: Ghostery מאתר אתרים העוקבים אחר הגולש, מסמן אותם ומפרט אילו נתונים נאספו

וגם: בעזרת Whopper Sacrifice אתם יכולים לראות מי מבין החברים שלהם הוא חבר אמיתי, ומי יהיה מוכן להיפטר מכם תמורת נזיד עדשים

1 מישהו עוקב אחריך

הגולש הממוצע כבר יודע שפרטיות ברשת זה סוג של אוקסימורון. מלבד גוגל, אתרים רבים עוקבים אחר גולשיהם, באמצעות השתלת קוקיס או בדרכים אחרות, במטרה להבין מיהו קהל היעד שמבקר באתר, וכיצד ניתן להגדיל את ההתאמה בינו לבין התוכן והפרסומות שמוגשות לו. לא עוד. תוסף חדש לדפדפן הפיירפוקס מציע למשתמשים את האפשרות לדעת מי מבין האתרים בהם הוא מבקר עושה זאת, והוא נקרא Ghostery. התוסף מאתר אתרים בהם קיים מעקב אחר הגולש מסמן אותם באמצעות אייקון של פקמן, ומפרט אילו נתונים אוסף האתר על המשתמש.

2 עריכה פופולרית

סטודנטים או קולגות לעבודה נתקלים, לא אחת, בצורך לעבוד על מסמך משותף, כך שאתר חדש MixedInc מציע להם את הפלטפורמה המתאימה. השירות מציע כלי לקבוצות של אנשים, כאשר הוא מאפשר למשתמשים לערוך את המסמך ולדרג את התיקונים שהמשתמשים האחרים עושים על אותו מסמך, בדומה למנגנון עליו מבוסס Digg. כך לדוגמה, יכולים המשתמשים להעתיק פסקאות מוצלחות שערכו אחרים, ולהוסיפם לעותק שלהם, בניסיון ליצור את העותק האולטימטיבי, שיהיה מקובל על כל המשתמשים ויהיה מדורג במקום הגבוה ביותר. השירות החדש נבדל משירותים דומים אחרים, כגון Zoho, בכך שהוא מיועד לקבוצות גדולות יחסית של אנשים. השירות מוצע בחינם למשתמשים, וההכנסות ייגזרו מפתרונות פרימיום שיוצעו לתאגידים.

3 זיכרון מקוון

כל תלמיד או סטודנט מכיר את הימים שלפני המבחן, כשהוא נדרש לשנן כמות גדולה של חומר. דרך אחת היא באמצעות הכנת כרטיסיות. האתר Cramberry מציע דרך מקוונת להכנת כרטיסיות, במטרה לסייע בתהליך הלימוד. על מנת ליהנות מהשירות, נרשמים לאתר, ומתחילים ליצור כרטיסיות, בכל תחום. ניתן לרשום את השאלה בצד אחד של הכרטיסייה, ואת התשובה בצד השני. בסיום תהליך ההכנה, יכולים המשתמשים להתחיל בתהליך הלימוד, כאשר בכל פעם תוצג כרטיסייה אחרת באופן רנדומלי, והם יצטרכו לנחש את התשובה. למשתמשים ניתנת גם האפשרות לסמן האם הצליחו לענות נכונה, כאשר האתר מבוסס על אלגוריתם שמציג בעתיד למשתמש את השאלות עליהן התקשה לענות.

4 אוכל תמורת חברים

איך עושים כסף מפייסבוק? זה עדיין לא ברור, אבל מסתבר שעם קצת קריאייטיביות, אפשר ליצור קמפיין שיווקי מיוחד, שייצר סביבו שיחה ברשת. דוגמה לכך היא רשת המזון בורגר קינג, שהעלתה לפייסבוק אפליקציה 'חברותית', תחת השם Whopper Sacrifice. משתמשים שיבחרו להוריד את האפליקציה יוכלו להרוויח וופר בחינם, אם ימחקו 10 חברים מרשימת החברים שלהם. מלבד האפשרות להרוויח משהו בחינם, אופציה שכל משתמש מן השורה אוהב, יש באפליקציה זו אלמנט ויראלי שמייצר שיחה. בכל פעם שמשתמש בוחר 'להקריב' אחד מן החברים שלו, הפעולה נרשמת במערכת ההזנה הפנימית של האתר, כאשר בדרך כלל, מחיקה או חסימה של חבר אינה מתפרסמת. כך, יכולים חברים לראות מי מבין החברים שלהם הוא חבר אמיתי, ומי יהיה מוכן להיפטר מהם תמורת נזיד עדשים.