"במכרז השוק הסיטונאי שוקלים 'להירדם' לשנתיים-שלוש, או למכור בחלקים. זו חבילה שתיקח 20 שנה"

למרות הצהרות עורכי מכרז השוק הסיטונאי בת"א כי עד אמצע ינואר ייבחר הזוכה, ל"גלובס" נודע כי המכרז טרם החל ולמעשה מוקפא עד להודעה חדשה ; המתמודדות השונות שהוכרזו כעולות לשלב השני לא קיבלו עד היום את מסמכי המכרז

למרות הצהרות עורכי מכרז השוק הסיטונאי בתל אביב כי עד אמצע ינואר ייבחר הזוכה במכרז הנדל"ן הגדול ביותר במדינה, ל"גלובס" נודע כי עד עתה טרם החל המכרז. גורמים שונים המעורבים במכרז מסרו ל"גלובס" כי כרגע המכרז מוקפא וכי עורכי המכרז בוחנים כעת את האפשרויות העומדות בפניהם.

כזכור, בספטמבר הודיעו סיטי בנק ומשרד עוה"ד שרגא בירן ושות' המלווים את המכרז כי חמש הקבוצות שהעפילו לשלב הבא הן: שיכון ובינוי, עזריאלי, קנדה ישראל, אשטרום וקבוצת משקיעים זרה. למכרז נקבע סכום מינימום שרק מי שהציע מעליו עבר לשלב הבא, כאשר לפי מקורבים למכרז הוא נע סביב 2.1 מיליארד שקל.

מבדיקה שערך "גלובס" עולה, כי המתמודדות השונות שהוכרזו כעולות לשלב השני לא קיבלו עד היום את מסמכי המכרז ורובן מעריכות כי המכרז הוקפא לתקופה ארוכה. מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה כי "הקבוצה לקחה את המסמכים והיא בודקת את הנושא. הקבוצה לא הגיעה להחלטה מכיוון שהיא לא נדרשה עד כה להגיש הצעה למכרז". מקנדה ישראל ושיכון ובינוי לא נמסרה תגובה.

מתחם השוק הסיטונאי שייך לעיריית תל אביב, תנובה וחברת השוק הסיטונאי המאגדת בתוכה עשרות בעלי דוכנים. על פי התכנון המקורי, הזוכה במכרז היתה אמורה לקבל 100% מהזכויות לבניית למעלה מ-550 אלף מ"ר. מתחם השוק הסיטונאי בן ה-60 דונם כולל זכויות בנייה של 1,800 דירות ב-9 מגדלי מגורים ולמעלה מ-5,000 מקומות חניה. זאת לצד מבני ציבור וחינוך רבים, מוזיאון מדע ומרכז תרבות.

גורם שהתעניין בהשתתפות במכרז טען כי למעשה תהליך המכרז הופסק. "בחברת השוק הסיטונאי לא מחכים להצעות והם בוחנים כמה אופציות כמו 'להירדם' לשנתיים-שלוש ולחכות לימים טובים יותר או שיעשו שינוי תב"ע וינסו למכור את הבלוק הגדול בחלקים. הבעיה המרכזית היא שכולם מפחדים מהבלוק הגדול שמוצע במכרז, בטח ובטח במצב הכלכלי הנוכחי. זו חבילה שתיקח 20 שנה". בסיטי בנק סירבו להגיב.