פאונדרס הישראלית רכשה 12 דונם במונטנגרו להקמת דירות נופש ומלון בוטיק

הקרקע, הממוקמת על צלע הר בשכונה מלינה, כ-250 מטר בקו אווירי מן הים, הינה קרקע "ירוקה" הנמצאת בתהליך השבחה מתקדם ועתידה לקבל בקרוב היתרי בנייה

חברת פאונדרס רכשה קרקע בשטח של כ-12 דונם, המיועדת להשבחה בעיירת הנופש הרציג נובי במונטנגרו. הקרקע, הממוקמת על צלע הר בשכונה מלינה, כ-250 מטר בקו אווירי מן הים, הינה קרקע "ירוקה" הנמצאת בתהליך השבחה מתקדם ועתידה לקבל בקרוב היתרי בנייה.

מפאונדרס נמסר כי על הקרקע מתוכנן לקום מתחם של דירות יוקרה ומלון בוטיק, שישרת את האוכלוסייה המקומית ואת התיירים הפוקדים את המקום במהלך כל השנה. הרציג נובי היא עיירת נופש המונה 30 אלף תושבים השוכנת לאורך חוף הים (מפרץ קוטור) ומבקרים בה העיקר תיירים רוסים, סקנדינבים ובריטים.

פאונדרס מציעה למשקיעים שותפות בקרקע המיועדת לשינוי ייעוד. שלב א' של רכישת הקרקע, שכבר הסתיים, התבצע ע"י קבוצת רכישה מטעם פאונדרס במחיר של 121 אירו למ"ר. כעת, מצויה העסקה בשלב ב', שלב של קבלת אישורי אדריכל העירייה והרשויות. מפאונדרס נמסר כי "הקרקע צפויה להגיע לשווי של כ-300 אירו למ"ר לאחר השבחה, לפני בנייה. חלקות דומות באזור, שעברו השבחה והתחלות בנייה, נמכרות בכ-400 אירו למ"ר".

פאונדרס הוא בית השקעות לנדל"ן בבעלות אנשי העסקים דנה תדמור, טניה אמיד ואורי עצמון. החברה הוקמה לפני 11 שנה ומתמחה באיתור השקעות נדל"ן מעבר לים, הן בתחום הנדל"ן ליזמות והן בתחום הנדל"ן המניב. במהלך שנות פעילותה השקיעה החברה בנדל"ן בחו"ל כ-240 מיליון דולר בנכסים בקנדה, מונטנגרו, מזרח אסיה וארה"ב.

"אנו רואים במונטנגרו יעד אסטרטגי להשקעות נדל"ן בתקופה הכלכלית הנוכחית והמאתגרת", מסרה דנה תדמור מנכ"ל פאונדרס. "מונטנגרו הינה מדינה קטנה ומתפתחת, בעלת תנאים נוחים לביצוע עסקאות ובפרט עסקאות נדל"ניות. כיום ניתן לבצע עסקאות, בהן יש רישום בטאבו של בעלות זרה מלאה על הקרקע. בנוסף, פשטות המנגנון הכלכלי ועידוד הממשל להשקעות זרות, תורמים לתנאים עסקיים נוחים".

המדינה בת כ-800 אלף תושבים, שוכנת על החוף האדריאטי, והיא אזור נוצרי של יוגוסלביה לשעבר, שנפרד ב-2006 מסרביה.