אטריום מבטלת את הנפקת הזכויות: גזית גלוב רוכשת מניותיה ב-72 מיליון אירו

[למדור שוקי עולם] לא תבוצע הנפקת הזכויות אשר אטריום תכננה לבצע בהיקף של 300 מיליון אירו ובמחיר של 7 אירו למניה ; אחרי השלמת העסקה, גזית גלוב ו-CPI יחזיקו ביחד כ-12% ממניות אטריום וב-29.9% מזכויות ההצבעה בחברה ; יובל בן זאב על גזית גלוב ואטריום

גזית גלוב הודיעה היום (ד') כי תרכוש מניות של אטריום בסכום כולל של 72 מיליון אירו. אטריום תקצה לגזית גלוב ול- CPI, שבשליטת סיטיגרופ כמות כוללת של 10.3 מיליון מניות אטריום במחיר של 7 אירו למניה.

אחרי השלמת העסקה, גזית גלוב ו-CPI יחזיקו ביחד כ-12% ממניות אטריום וב-29.9% מזכויות ההצבעה בחברה.

ההקצאה האמורה תבוצע לא יאוחר מיום 31 בינואר 2009. גזית גלוב ו- CPI תהיינה מנועות מלמכור את המניות וכתבי האופציה האמורים עד למוקדם מבין יום 31 ביולי 2009 או רישום מניותיה של אטריום למסחר בבורסה של הולנד.

נציין כי לא תבוצע הנפקת הזכויות אשר אטריום תכננה לבצע בהיקף של 300 מיליון אירו ובמחיר של 7 אירו למניה ותתבטל התחייבותו של התאגיד המשותף לגזית גלוב ו- CPI לרכוש את כל המניות שלא ינוצלו במסגרתה.

נזכיר כי יובל בן זאב, מכלל פיננסים ברוקראז', אמר בשבוע שעבר כי: "לא נופתע אם מתווה ההשקעה באטריום ישונה - כך שישפר מהותית את המצב עבור גזית גלוב". מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' חזר על המלצת "תשואת שוק" למניית גזית גלוב במחיר יעד של 20 שקל למניה. העריך כי מחיר הנפקת הזכויות של אטריום ירד משמעותית בסוף החודש.

אטריום הינה חברת נדל"ן העוסקת בניהול ופיתוח של נכסי נדל"ן למסחר וקמעונאות ב- 11 מדינות במרכז ומזרח אירופה. נכון ליום 30.9.08 החברה מחזיקה ב- 160 נכסים הרשומים בשווי הוגן של כ- 1.7 מיליארד אירו. החברה רשומה למסחר בבורסת וינה החל משנת 2002.

כ- 13.5 מיליון כתבי האופציה למניות אטריום מתוך כ- 16.2 מיליון אופציות אשר הוקצו לגזית גלוב יוחזרו לאטריום ללא תמורה ויבוטלו. לא תבוצע הנפקת הזכויות אשר אטריום תכננה לבצע בהיקף של 300 מיליון אירו ובמחיר של 7 אירו למניה ותתבטל התחייבותו של התאגיד המשותף לגזית גלוב ו- CPI לרכוש את כל המניות שלא ינוצלו במסגרתה.

כל עוד אטריום לא תשלים את הרישום למסחר בהולנד, מניות ההקצאה הפרטית האמורה לעיל תירשמנה למסחר בבורסה לניירות ערך בוינה. אטריום תרכוש מגזית גלוב אגרות חוב (לא המירות) שלה בהיקף של כ- 103 מיליון אירו ע.נ. (ותבטלן עם הרכישה) במחיר של כ- 77.26 מיליון אירו (אשר הנו המחיר בו נרכשו על ידי גזית גלוב), בתוספת ריבית צבורה שטרם נפרעה בגינן.