ערוץ 10 חתם עם מקאן יוניברסל על הסכם שנתי לרכישת זמן אוויר ב-2009

מקאן יוניברסל שילמה סכום כסף מראש לערוץ 10 על זמן האוויר, בעסקה הכוללת התחייבות לרכישת זמן אוויר גם ב"אוף-פריים"

למרות ההתכתשות התקשורתית בין אילן שילוח, יו"ר מקאן-אריקסון, וערוץ 10, הודיעו היום (ה') חברת המדיה של מקאן-אריקסון, יוניברסל מקאן, וערוץ 10, כי הגיעו להבנות לשביעות רצון שני הצדדים, וחתמו על הסכם מסחרי לשנת 2009. בדומה לשנה שעברה, גם השנה שילמה מקאן יוניברסל מראש לערוץ 10 בעסקה הכוללת התחייבות לרכישת זמן אוויר גם ב"אוף-פריים", על זמן האוויר לשנה שלמה.

החוזה מגדיר את אופן ההתקשרות בין מקאן לערוץ 10 לשנה הקרובה, עם התחייבות של מקאן לרכישת זמן אוויר גם ברצועות אוף-פריים, ומצד שני - הסדרת התנאים המסחריים לרכישת זמן אוויר בזמני שידור אחרים. ערוץ 10 מבחינתו, סגר הסכם מול גוף המדיה החזק בענף, שחולש על כ-30% משוק הפרסום בטלוויזיה המסחרית. בנוסף, הערוץ מקבל כוח בהתמחרות שלו מול חברות המדיה האחרות בשוק, לאחר שהציב עובדה מוגמרת בהסכם עם מקאן. ערוץ 10 מבחינתו, גם כיסה את עצמו והצליח למכור מראש מלאים של זמן אוויר שהיו ברשותו.

כזכור, גם בשנה שעברה היתה מקאן יוניברסל חברת המדיה הראשונה שסגרה מראש על עסקה עם ערוץ 10. גם אז הדבר ארע לאחר התכתשות תקשורתית ממושכת של מקאן וערוץ 10, שגרמה לכך שמקאן גם הורידה את נפח הפרסום שלה בערוץ באופן משמעותי. בעקבות חתימת ההסכם עם מקאן בשנה שעברה, חתמה גם קבוצת המדיה מדיה-קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס על הסכם שנתי מול ערוץ 10, הכולל אף הוא התחייבות לתשלום מראש.

ואיך מפרקים את מוקש ההצהרות של הצדדים בעניין עמלות-היתר? לאחר ההצהרות של הצדדים בעניין (ערוץ 10 איים להוריד את עמלת-היתר לאפס), סביר ששני הצדדים ינסו להציג את ההסכם כניצחון שלהם. עם זאת, יש מקום להניח שגם אם עמלת היתר לא שולמה כעמלה, היא תבוא לידי ביטוי בהנחות, בזמן אוויר או בבונוסים שונים. למעשה, מדובר באותו הדבר בדיוק, אך בסמנטיקה שונה.

דן רון, סמנכ"ל הסחר בערוץ 10, מסר כי "המו"מ עם יוניברסל מקאן החל ברבעון הרביעי של שנת 2008. הצדדים פעלו נמרצות במטרה לגשר על הפערים הרבים, ואכן חתמו על הסכם המשקף את צרכי הלקוחות".

אלון שטרן, יו"ר יוניברסל מקאן, מסר: "הצדדים פעלו מתוך אחראיות כלפי הלקוחות ולכן בניגוד לשנים קודמות בהם היו החרמות חד צדדיות המשכנו לשת"פ".